کد خبر: 163688
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۳ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

الیاس حضرتی :

شایگان حق بزرگی بر گردن فلسفه و فرهنگ معاصر کشور دار

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی،درگذشت داریوش شایگان را تسلیت گفت.

شایگان حق بزرگی بر گردن فلسفه و فرهنگ معاصر کشور دار
کد خبر: 163688
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۳ ۱۲:۵۵:۰۰

متن پیام تسلیت عضو هیات رییسه فراکسیون امید به شرح زیر است:

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام. درگذشت حکیم عالی مقام، فیلسوف عارف پیشه، دکتر داریوش شایگان را به جامعه دانشگاهی، به فرهنگیان و کتابخوانها و به نویسندگان و فرهیختگان تسلیت عرض می کنم.

مرحوم شایگان حق بزرگی بر گردن فلسفه و فرهنگ معاصر کشور دارد. تاملات، گفته ها و نوشته های او در نیم قرن گذشته روشنگری های بسیاری را باعث شده و جامعه جوان و نوجوی فرهنگی را کمک کرده تا در هویت یابی و تعیین نسبتشان با غرب و شرق، بر وضعیت تاریخی و کنونی خویش وقوف یابند.

تا زمانی که تفکر مرحوم شایگان خواهنده و خواننده دارد، مرگ قادر نخواهد بود وجود شریف او را تسخیر کند. هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق. شایگان به کاروان متفکران زنده و تاثیرگذاری پیوست که شاعران و حکیمان فارسی زبان قرون گذشته سالاری آن را عهده دارند.

مع ذلک محرومیت مادی مان را از دیدار آن فرزانه یگانه تسلیت عرض می کنم و برای خانواده و دوستان آن فیلسوف نامی صبر و اجر از ایزد منان مسئلت دارم.

خداوند، مرحوم شایگان را در بهشت امن خویش ماوا دهد و راه فکر و ذکر او را بر ما خصوصا جوانان دانشگاهی، کماکان باز بگذارد و به آن برکت روزافزون بدهد.

الیاس حضرتی،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها