کد خبر: 164003
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۱ ۱۱:۵۴:۰۰
| |

معافیت کامل از مجازات:

اسرائیل در تظاهرات یوم‌الارض حمام خون راه انداخت

ارتش اسرائیل همزمان با شروع تظاهرات مردم فلسطین در سالگرد «یوم الارض» 100 تک‌تیرانداز را در مرزهای غزه مستقر کردو آن‌ها واکنشی کاملا خشونت‌آمیز نشان دادند. دن کوهن، روزنامه‌نگار و فیلمساز معتقد است اسرائیل حمامی از خون راه انداخت که باید و این اقدام باید بعنوان یک قتل‌عام شناخته شود.

اسرائیل در تظاهرات یوم‌الارض حمام خون راه انداخت
کد خبر: 164003
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۱ ۱۱:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| آتنا شهبازی: نیروهای اسرائیلی روز جمعه 16 فلسطینی را در نوار غزه کشتند، هزاران فلسطینی در اعتراضات آن روز شرکت کردند و خواستار بازگشت زمین هایی شدند که در سال 1976 از آن‌ها گرفته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، انتظار میرود که تظاهرات در مجموع شش هفته طول بکشد. خبرگزاری میدل ایست آی گزارش داد که بیش از هزار تن از معترضان زخمی شده اند.

با این حال، به گفته ارتش اسرائیل، آن‌ها به دلیل اینکه شورش در سرتاسر مناطق مختلف مرز راه افتاد، واکنش خشونت‌آمیز نشان دادند. دن کوهن، روزنامه نگار و فیلمساز توضیح داد که واکنش تهاجمی اسرائیل به اعتراضات، نمونه دیگری از پایمال کردن حقوق فلسطینیان است؛ چراکه آن‌ها یهودی نیستند.

کوهن گفت: «من فکر می کنم ما باید درک کنیم که چرا [فلسطینیان] در حال راهپیمایی هستند ... و چرا اسرائیل با چنین خشونتی پاسخ می دهد. این به این دلیل نیست که این پناهندگان تهدیدی فیزیکی تلقی می‌شوند، بلکه به این دلیل است که آن‌ها با تعریفی که اسرائیل از شهروندانش دارد جور در نمی‌آیند. آن‌ها یهودی نیستند...و به همین دلیل بی رحمانه مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.»

این روزنامه‌نگار در ادامه افزود: «آنها همچنین با گاز اشک آور سرکوب می شوند ... درواقع، یک حمام خون را افتاده است که باید به عنوان یک قتل عام شناخته شود.»

کوهن توضیح داد که اعتراضات یوم‌الارض سالانه بر پا می‌شود؛ اما امسال ابعاد وسیع‌تری داشت.

او گفت: «تظاهرات امسال سازمان‌ یافته است و من فکر می کنم این پاسخی است به افزایش استعمار اسرائیل، محاصره مداوم، زندگی کاملا غیر قابل تحمل که در آن هیچ آینده‌ای برای شهروندان فلسطینی وجود ندارد. حدود یکسال است که به آن‌جا برنگشتم؛ اما هر زمان که برگردم احساس فزاینده ای از ناامیدی وجود دارد، جایی که شما حتی می توانید آن را در زبان بدن مردم مشاهده کنید. بهترین شغل برای یک جوان راننده تاکسی بودن است.»

دن کوهن خاطرنشان کرد که بیش از 50 درصد از جمعیت زیر 18 سال به طور مطلق هیچ آینده ای ندارند و این موضوع قطعا منجر به سرخوردگی عمیق می‌شود. شمار تلفات رو به افزایش است و هیچ یک از رهبران جهان فشاری بر اسرائیل نمی‌آورند تا عقب‌نشینی کند.

این فیلمساز اظهار داشت: «فلسطینی‌ها منزوی‌تر از گذشته هستند. حماس با قطر و ایران ارتباط دارد، قطر حتی از طریق اسرائیل می‌خواهد روابطش با ایالات‌متحده را تقویت کند. در غرب، چراغ سبزی از سمت آمریکا و اتحادیه اروپا برای استعمار کردن سرزمین های فلسطین نشان داده شده است. افراد در همه سنین، مردان، زنان و کودکان مورد ظلم واقع و کشته می‌شوند.»

کوهن یادآور شد که کشورهایی که دشمنان ایالات متحده آمریکا هستند، به نقض حقوق بشر متهم می‌شوند و این‌درحالی است که وقتی به اسرائیل نگاه می‌کنید می‌بینید کاملا معاف از مجازات است.

طایه بروک زریحون، دستیار سیاسی دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد اطلاع داد که وضعیت غزه در روزهای آینده ممکن است بدتر شود و خواستار استفاده اسرائیل از نیروی کشنده به عنوان آخرین راه حل شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها