کد خبر: 164717
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۹ ۱۸:۴۵:۰۰
| |

گلایه مربی صرب از عادت‌های بد نوجوانان بسکتبال؛

روحیه جنگندگی ندارند!

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران گفت: تیم ملی از نظر روانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا کم آورد و بازیکنان از خود روحیه جنگندگی به نمایش نگذاشتند.

روحیه جنگندگی ندارند!
کد خبر: 164717
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۹ ۱۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «نناد ترونیچ» سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران درباره عملکرد ملی‌پوشان در رقابت‌های قهرمانی آسیا و ناکامی در مسیر کسب سهمیه جام جهانی اظهار کرد: من قبلا هم گفته بودم که تیم ملی از نظر بدنی و فنی کاملا برای حضوری موفق در رقابت‌ها آماده بود. فدراسیون بهترین شرایط را برای تیم مهیا کرد و من نیز تمام تلاشم را برای موفقیت تیم انجام دادم اما در دو مسابقه ای که باختیم از نظر روانی آماده نبودیم و بازیکنان از نظر روحی جواب ندادند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: متاسفانه عادت‌های بدی که بازیکنان از رده‌های پایین با خود آورده‌اند برایشان مشکل‌ساز بود. ما سعی کردیم که این عادت‌ها را از بین ببریم و به آنها آموزش بدهیم اما یکسری سرسختی‌هایی وجود داشت که در کار تیم هم تاثیر گذاشت. به هر حال تفاوت زیادی است بین یک آدم خوب بودن با یک بازیکن خوب بودن.

او افزود: از نظر فنی برابر نیوزلند نباختیم و شکست ما به دلیل مسائل روانی بود. ما تلاش کردیم که تیم را از نظر روانی آماده کنیم. بحث روانشناسی بازیکنان را مد نظر داشتیم و تست‌های روانشناسی از بازیکنان گرفتیم. بر اساس نتایج تست‌ها با بازیکنان صحبت کردیم اما اینجا مشخص شد که کافی نبوده‌ است.

ترونیچ با اشاره به اهمیت مساله روحی روانی برای بازیکنان بیان کرد: باید از ابتدای مسیر استعدادیابی به مساله روانشناسی هم توجه کرد. حتی باید در نظر داشته باشیم که در بحث انتخاب بازیکن نیز به مساله روانشناسی بازیکنان بیشتر توجه کنیم. بازیکنی انتخاب شود که از این نظر هم برای بسکتبال مناسب باشد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ادامه داد: بازیکن باید برای بازی در تیم ملی کشورش افتخار کند. همچنین باید مسوولیت پذیر باشد. یک بازیکن نسبت به هر توپ‌، شوت و پاس مسوولیت دارد و باید مسوولیت آن را قبول کند. به نظرم بازیکنان نشان دادند که از نظر روانی آماده نبودند. روزی که به ایران آمدم این مساله را تشخیص دادم و تلاش کردم که این مسائل را حل کنم. حتی برخی بازیکنان به دلیل رفتارهای بدی که داشتند خط خوردند اما به نظرم این هم کافی نبوده‌است.

ترونیچ افزود: بازیکن باید روحیه جنگندگی داشته باشد و این را نشان دهد. بازیکنان این روحیه را از خودشان نشان ندادند. قطعا ما از این تجربه برای آینده استفاده می‌کنیم تا انتخاب‌های بهتری داشته‌باشیم و در آینده نتیجه بهتری بگیریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها