کد خبر: 164870
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۱۶:۰۵:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی؛

فرصت 6 روزه وزارت ورزش به خادم برای بازگشت به فدراسیون

امروز (دوشنبه) مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی با حضور معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش برگزار شد تا تصمیمی جدی درباره وضعیت فدراسیون کشتی و حضور رسول خادم در فدراسیون گرفته شود.

فرصت 6 روزه وزارت ورزش به خادم برای بازگشت به فدراسیون
کد خبر: 164870
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۱۶:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حمیدی: نهم اسفندماه سال گذشته کشتی ایران دچار شوکی بزرگ شد؛ خادم رئیس موفق فدراسیون کشتی از سمت خود استعفا داد و سکان هدایت کشتی ایران را رها کرد. ریشه استعفای خادم به نحوه حذف علیرضا کریمی کشتی‌گیر جوان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و مشکلات فراوانی که برای فدراسیون کشتی ایران در پی داشت باز می‌گشت. مشکلاتی که فدراسیون کشتی ایران را تا خطر تعلیق هم پیش برد اما رسول خادم با روابطی که در فدراسیون جهانی داشت توانست از شدت آن بکاهد.

همین موضوع باعث شد تا رسول خادم در نامه‌ای سرگشاده خواستار آن شود که مسئولان برای جلوگیری از مشکلات بیشتر برای ورزش ایران تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ کنند. او در این نامه تلاش کرد تا خطراتی که ورزش ایران را تهدید می‌کند به گوش مسئولان برساند.

او که به خوبی می دانست تصمیم‌گیری درباره این موضوع فراتر از تصمیم‌گیری در در سطح مجلس و یا ریاست جمهوری است نامه استعفای خود را تقدیم وزارت ورزش و جوانان کرد. این استعفا مورد پذیرش وزارت ورزش و جوانان قرار نگرفت، اما خادم که از حمایت مربیان و پیشکسوتان کشتی برخوردار بود روی موضع خود پا فشاری کرد و حاضر به بازگشت به فدراسیون نشد.

بعد از این بود که مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی برگزار شد و بنی تمیم، سرپرست موقت فدراسیون شد. تلاش وزارت ورزش و جوانان بر این بود که در این مدت بتواند خادم را متقاعد کند تا به فدراسیون بازگردد. اما در این زمینه موفقیت چندانی کسب نکرد.

دراین بین، برگزاری مسابقات جام جهان کشتی فرنگی در اهواز به دلیل شرایط نامعلوم فدراسیون کشتی منتفی شد تا کشتی ایران با سردرگمی فراوانی رو به رو شود.

امروز (دوشنبه) مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی با حضور معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش برگزار شد تا تصمیمی جدی درباره وضعیت فدراسیون کشتی و حضور رسول خادم در فدراسیون گرفته شود.

داورزنی پیش از برگزاری مجمع در جمع خبرنگاران گفت: «امروز باید در این مجمع فوق‌العاده تعیین تکلیف کنیم تا انتظارات مردم که همانا آرامش در این رشته است، محقق شود. خادم واقعا برای ما عزیز است ولی ورزش کشور و رویدادهای بزرگ مهمِ پیش رو و حساسیت مردم بر روی نتایج ورزشی ایران موضوعی نیست که به ما اجازه دهد کشتی بلاتکلیف بماند و ما منتظر بودیم تا دیروز خادم به محل مسئولیت خود در فدراسیون برگردد ولی عدم حضور او، وزارت و مجمع را در شرایطی قرار می دهد که هر چه سریع‌تر ورزش اول کشور را با تعیین سرپرست از بلاتکلیفی خارج کنیم.»

برگزاری این مجمع هم تنها یک خروجی داشت و آن هم این بود که اعضای مجمع برای بازگشت خادم به فدراسیون ضرب‌الاجل تعیین کنند و از او بخواهند تا 26 به فدراسیون بازگردد.

کشتی یکی از مهمترین ورزش‌ها برای ایرانیان است. حمایت‌های ایرانی‌ها از این رشته و تلاش‌های خادم برای این رشته باعث شد تا این ورزش باستانی در المپیک باقی بماند. رسول خادم هنوز هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده، باید منتظر ماند و دید آیا خادم در این مدت یک هفته‌ای به فدراسیون کشتی باز می گردد یا خیر؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها