غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد؛

اعتدال‌وتوسعه از افزایش نقش اقتصادی جهانگیری دفاع می‌کند/ حضور چهره‌های شاخص حزب در جلسات شورای مرکزی

غلامعلی دهقان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: جهانگیری معاون اول و مرد شماره دو دولت محسوب می‌شود و با صلاحدید رئیس‌جمهور برای مدیریت بازار ارز وارد این مساله شدند که ما هم از این تصمیم کاملاً دفاع می‌کنیم.

اعتدال‌وتوسعه از افزایش نقش اقتصادی جهانگیری دفاع می‌کند/ حضور چهره‌های شاخص حزب در جلسات شورای مرکزی
کد خبر: 165939
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از انتشار اخباری مربوط به دیدار حسن روحانی، سیدمحمد خاتمی، علی‌اکبر ناطق‌نوری و اسحاق جهانگیری عکسی در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که نشان می‌داد اعضای ارشد حزب اعتدال و توسعه در آخرین ساعت‌های پایانی 26 فروردین ماه دور هم جمع شده‌اند. دورهمی‌ای که با حضور محمدباقر نوبخت، اکبر ترکان و محمود واعظی پس از تصمیم رئیس‌جمهوری برای پررنگ شدن نقش اسحاق جهانگیری در مدیریت اقتصادی دولت برگزار شده بود اما رمضانعلی سبحانی‌فر، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تأکید داشت که این دورهمی تنها یک عیددیدنی ساده بوده است.

غلامعلی دهقان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه هم در پاسخ به «اعتمادآنلاین» درباره محتوای این جلسه اظهارات سبحانی‌فر را تکرار کرد و آن را «عید دیدنی معمول» خواند. او با وجود آنکه تاکید کرد در جلسات حزب اعتدال و توسعه هیچ‌وقت مسائل مربوط به دولت مطرح نمی‌شود اما گفت که این حزب از تصمیم حسن روحانی برای افزایش نقش اقتصادی اسحاق جهانگیری «کاملاً» دفاع می‌کند.

*جلسه چند شب پیش حزب اعتدال و توسعه به چه منظوری تشکیل شده بود؟

من در آن جلسه نبودم. در سفر بودم.

*به هر حال به عنوان عضو شورای مرکزی از محتوای جلسه اطلاعات دارید.

کلی می‌توانم بگویم حزب اعتدال و توسعه همانند دیگر احزاب جلساتی دارند که این جلسات می‌تواند هفتگی، ماهانه و فصلی باشد. جلسات هفتگی حزب همیشه بوده و اتفاق جدیدی نیست. جلسه چند شب پیش هم نشست فصلی دبیران استانی و مسئولان کانون‌ها با سران ارشد حزب اعتدال و توسعه بود. این جلسه به رسمی که همه احزاب دارند و بر اساس سنت ایرانی دور یکدیگر جمع شده بودند و این یک جلسه عید دیدنی معمول و جلسه‌ای عادی بود.

*یعنی حضور آقایان واعظی، نوبخت و ترکان در این جلسه فقط به خاطر عیددیدنی بوده است؟‌

بله.

*قبلا شنیده شده بود که در جلسات دیگر همه اعضای ارشد حزب اعتدال و توسعه حضور ندارند.

نه؛ اینطور نیست. چهره‌های شاخص در جلسات شورای مرکزی هستند.

*منظورتان همین جلسات هفتگی است که برگزار می‌شود؟

بله در جلسات هفتگی هم دوستان هستند. البته جلسات هفتگی هم اینطور نیست که همیشه به صورت مستمر برگزار شود و اتفاق ههم افتاده که ما در ماه جلسه نداشتیم. مثلاً به خاطر سفری که آقای روحانی به هند داشتند و بعد از زلزله کرمانشاه جلسات هفتگی برگزار نشد اما در کل چهره‌‌های شاخص حزبی تلاش می‌کنند در جلسات شرکت کنند.

*آقای دهقان! محور جلسه چند شب پیش حزب اعتدال و توسعه چه بوده است؟

هر حزبی تلاش می‌کند سال قبل خود را بررسی کند و چشم‌اندازی از فعالیت‌های سال بعدی را ترسیم کند؛ بنابراین در آن جلسه هم بر روی این مسائل بحث شد. مباحث کلی همیشه در جلسات اولیه مطرح بوده است.

*چون این جلسه نزدیک به نوسانات ارزی بود آیا در این جلسه درباره مسائل اقتصادی صحبتی نشد؟

نه؛ ما معمولاً در جلساتی هفتگی یا ماهانه تشکیل می‌شود بر مباحث حزب تمرکز داریم؛ اینکه تشکیلات در چه سطحی است و استان‌ها چطور عمل می‌کنند و مواردی از این دست.

*به هر حال چهره‌های مؤثر حزب اعضای هیات دولت هستند...

عضو دولت باشند اما این مساله هیچ ربطی به حزب و جلسات حزبی ما ندارد.

*یعنی موضوعات مربوط به مسائل دولت هیچگاه در جلسات حزبی مطرح نمی‌شود؟

خیر؛ فقط مباحث حزبی در جلسات اعتدال و توسعه مطرح می‌شود.

*نظر شما درباره پررنگ شدن نقش آقای جهانگیری در مدیریت اقتصادی دولت چیست؟

دولت تصمیم قاطعی در زمینه مشکل ارزی که به وجود آمده بود، گرفت. تصمیم بسیار بجا و لازمی بود. در شرایطی که دشمن تلاش داشت با جنگ روانی باعث خروج سرمایه از کشور شود دولت باید دخالت می‌کرد که عملکرد دولت مؤثر بود و باعث شد قیمت دلار افزایش نیابد.

*شما تصمیم آقای روحانی که مدیریت این مساله را به آقای جهانگیری سپردند چطور دیدید؟

آقای جهانگیری معاون اول و مرد شماره دو دولت محسوب می‌شود و با صلاحدید آقای روحانی برای مدیریت بازار ارز وارد این مساله شدند که ما هم از این تصمیم کاملاً دفاع می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها