کد خبر: 166003
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ۰۹:۵۶:۰۰
| |

مخالفت مردم یونان با خوی استکباری آمریکا

یونانیان از همان ابتدای تجاوز سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه به دلیل واهی استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی، با تجمع مکرر در مقابل سفارت واشنگتن در آتن تنفر و انزجار خود را نسبت به این تجاوز ابراز و این اقدام را بشدت محکوم کرده اند.

مخالفت مردم یونان با خوی استکباری آمریکا
کد خبر: 166003
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ۰۹:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بامداد یکشنبه گذشته رسانه های عربی - غربی به طور هماهنگ خبر حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی سوریه را منتشر و از همان ابتدا و بدون ارایه سندی ارتش سوریه را عامل این حمله معرفی کردند، حمله ای که در روزها و ماه های قبل، مسکو آن را پیش بینی کرده بود.


تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه که بدون مجوز سازمان ملل و شورای امنیت صورت گرفت از همان ابتدا مورد اعتراض مردم سراسر جهان قرار گرفت؛ مردم یونان نیز همچون نقاط دیگر جهان در شهرهای مختلف این کشور به ویژه در آتن نسبت به تجاوز سه کشور غربی به سوریه اقدام به اعتراض و برگزاری راهپیمایی های مختلف کردند.


با نگاهی مختصر به مواردی از علل ابراز مخالفت یونانیان با جنگ و خونریزی و نفرت آنان از عملکرد نظام سرمایه داری و بخصوص آمریکا که در زیر آورده خواهد شد، به راحتی می توان متوجه شد که علت اصلی تنفر اکثر مردم یونان علیه جنگ و نظام سرمایه داری به سرکردگی آمریکا چیست.


یونانیان خود بارها قربانی حملات نظامی گسترده دیگر کشورها بوده اند و بخصوص بعد از سال 1923 میلادی که این کشور از زیر سلطه دولت عثمانی رها شد و به استقلال دست یافت، درگیری های نظامی و آوارگی را بارها تجربه کرده اند که هنوز آثار درد و رنج جنگ در درون خانواده های یونانی حس می شود؛ از این رو یونانیان طعم کشتار زنان و کودکان، تخریب زندگی دیگر انسان ها، نابودی اموال آنان و آوارگی شان را به خوبی حس می کنند.


یونانیان به خوبی از اهداف نظام سرمایه داری و جنگ افروزی این نظام به سرکردگی آمریکا در گوشه و کنار دنیا طی سال های متمادی همچون جنگ های منطقه بالکان باخبرند.


جنگ قبرس و ترکیه، حمله نیروهای ناتو به سرکردگی آمریکا به یوگسلاوی سابق و حملات به عراق، افغانستان، یمن و سوریه و در این اواخر با به راه انداختن جنگ های نیابتی در لیبی و سوریه با حمایت تعدادی از کشورهای پیرو نظام سرمایه داری و همپیمانان عرب آن و تخریب کلی زیر بنای برخی کشورها، کشتار بی رحمانه شهروندان بی گناه توسط گروه های تروریستی و یا توسط بمباران کشورهای استکباری که حامیان اصلی گروه های تروریستی هستند، نمونه هایی می باشد که مردم یونان از آن اطلاع دارند.


یونانیان آوارگی میلیون ها نفر از شهروندان سوریه و دیگر کشورهای درگیر در جنگ را با چشم خود دیده اند، که چگونه برای نجات جان خود و فرزندانشان با به خطر انداختن جانشان در مسیر حرکت بسوی دیگر کشورها دست وپنجه نرم می کنند.


به همین دلیل در خلال شدت یافتن حملات گروه های تروریستی مورد حمایت تعدادی از کشورهای غربی - عربی در سوریه و سرازیر شدن سیل آوارگان سوری بسوی کشورهای اروپایی، یونانیان به رغم داشتن مشکلات و بحران مالی، تلاش های فراوانی برای یاری رساندن به آوارگان کرده اند و در حد توان خود به تامین محیتاج آنان پرداختند و این درحالی بود که تعدادی از کشورهای اروپایی حتی مرزهای خود را به روی این آوارگان بسته و حتی بعضی از آنان برای جلوگیری از ورود این آوارگان ارتش خود به مرزها فرستاده و یا سیم خاردار در مرزهایشان کشیدند.

آگاهی از عملکرد نظام سرمایه داری به سرکردگی آمریکا


ملت یونان از سال 1967 تا اواخر سال 1973 میلادی طعم حاکمیت دیکتاتورها بر کشورشان را چشیدند و بخوبی می دانند که نظام های دیکتاتوری تحت حمایت نظام سلطه داری و بخصوص آمریکا هستند و می دانند که دیکتاتورها با چه روش هایی مردم را زیر سلطه برده و حق ابراز عقیده و آزادی را از شهروندان خود سلب می کنند و بخوبی می دانند که دیکتاتورها دست نشاندگان اربابان خود و تامین کننده منافع آنان می باشند.


به همین دلیل مردم یونان بخوبی از حمایت آمریکا و نظام سرمایه داری از حاکمان دیکتاتور که دست نشانده کشورهای نظام سرمایه داری و آمریکا برای تامین منافع آنان هستند، آگاه می باشند.


شهروندان یونانی بر این باور هستند که آمریکا و نظام سرمایه داری برای رسیدن به اهداف خود برای جان، مال و حیثیت شهروندان دیگر کشورها ارزشی قائل نیستند و تنها به منافع نامشروع خود می اندیشند و به همین خاطر از عملکرد نظام سرمایه داری و بویژه آمریکا در گوشه و کنار جهان متنفرند و هر از گاهی با برپایی تظاهرات اعتراضی انزجار و تنفر خود از آمریکا و نظام سرمایه داری را ابراز می کنند که اعتراض چندباره در یونان به تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه پس از تجاوز مشترک این سه کشور به سوریه در همین راستا می باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها