کد خبر: 166620
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ۱۲:۲۵:۰۰
| |

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

تردد نیمی از کانتینرهای تجاری جهان در اقیانوس هند

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نیمی از کانتینرهای تجاری جهان در اقیانوس هند تردد دارند، گفت: کشورهای کرانه اقیانوس هند باید با توسعه همکاری‌های منطقه‌ای از ظرفیت آن برای توسعه تجارت دریاپایه بهره گیرند.

تردد نیمی از کانتینرهای تجاری جهان در اقیانوس هند
کد خبر: 166620
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ۱۲:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد راستاد که در ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تهران سخن می گفت، گفت: اقیانوس هند از مناطق راهبردی در قرن بیست و یکم است و نقش مهمی در تسهیل تجارت جهانی دارد.


وی با تاکید بر اینکه ایران باید از این ظرفیت منطقه ای استفاده کند، اظهارداشت: اقیانوس هند به لحاظ اقتصادی به یک منطقه پویا تبدیل شده است و نقش گسترده ای در انتقال انژری جهان دارد به شکلی که شاهد رقابت جهانی برای حضور کشورها در این منطقه راهبردی هستیم.


راستاد با اشاره به گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل(آنکتاد) مبنی بر افزایش تجارت دریا پایه و رشد اقتصادی در آسیا، گفت: بیشتر کشورهای کرانه اقیانوس هند دارای ظرفیت‌های خوبی برای توسعه هستند و می ‌توانند به همکاری‌های منطقه‌ای کمک کرده و این ظرفیت‌ها را به کار گیرند.


معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به چشم انداز تجارت دریایی در اقیانوس هند و ویژگی‌های این منطقه، اظهار داشت: هم اکنون اقیانوس هند در تسهیل تجارت جهانی نقش مهمی ایفا می کند.

رشد 6 درصدی جابجایی کالا در ایران


راستاد با تاکید بر مشارکت جدی و راهبردی ایران در منطقه اقیانوس هند، افزود: در بازه زمانی سال 2017 تا 2018 میلادی بیش از 154میلیون تن کالای غیرنفتی از بنادر ایران جابه جا شد که نشان دهنده رشد 6 درصدی است.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نقش ایران در تجارت منطقه رو به افزایش است، گفت: اقیانوس هند کانون و قلب تجارت جهانی قلمداد می شود و کوتاه ترین مسیرهای دریایی در این منطقه قرار دارد زیرا اقیانوس آتلانتیک را به اقیانوس هند وصل می کند.


وی توسعه دریایی و ترافیک دریایی در بنادر منطقه اقیانوس هند را رو به رشد خواند و خاطر نشان کرد: منطقه اقیانوس هند به یک منطقه اصلی برای تجارت جهانی تبدیل شده است و در مقایسه با سایر آبها و مناطق بین المللی شاهد افزایش تجارت در این منطقه هستیم.


ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیونز IONS) با حضور 35 هیات عالی رتبه نظامی از دیروز در تهران آغاز به کار کرد و فردا به کار خود پایان می دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها