کد خبر: 166661
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ۱۴:۴۸:۰۰
| |

مواد غذایی تولیدی در روستا ها ارگانیک نیست

رئیس جامعه دامپزشکان کشور با بیان اینکه تولید غذای ارگانیک در کشور تقریبا بعید است،گفت: مردم باید لبنیات شناسنامه دار مصرف کنند.

مواد غذایی تولیدی در روستا ها ارگانیک نیست
کد خبر: 166661
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ۱۴:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| پیام محبی در نشست­ خبری که­­ به مناسبت روز جهانی دامپزشکی برگزار شد گفت: تولید غذای ارگانیک در کشور غیرممکن است، با توجه به آلودگی هوای کشور بعید به نظر می رسد جایی پیدا شود که هوای آن عاری از آلودگی و کاملا تمیز باشد در حالی که محصول ارگانیک محصولی است که صفر تا صد تولید آن به صورت ارگانیک انجام شود.

وی گفت: تولید مواد غذایی ارگانیک در حال حاضر دغدغه ما نیست آنچه باید دغدغه مان باشد تولید مواد غذایی سالم است.

رئیس جامعه دامپزشکان کشور افزود: حجم زیادی از سموم در ­­سالهای گذشته در کشور مورد استفاده قرار گرفته که در خاک باقی مانده و با این شرایط غیرممکن است بتوانیم محصول ارگانیک تولید کنیم.

محبی با اشاره به اینکه گفته می شود در کشور عسل ارگانیک تولید می شود، گفت: بنده حتی بعید می دانم بتوانیم در کشور چنین عسلی را تولید کنیم.

وی افزود: برای تولید گوشت ارگانیک باید خوراک دام ارگانیک داشته باشیم و برای تولید خوراک ارگانیک باید مزرعه آن 5 سال عاری از هرگونه مواد شیمیایی باشد و خود دام هم یک پروسه خاص را سپری­ کند که به نظر نمی رسد هیچ کدام از تولید کنندگان مواد ارگانیک در کشور چنین شرایطی را داشته باشند.


رئیس جامعه دامپزشکی‌کشور گفت: ما باید ظرفیتهای تولید را بالا ببریم تا خلق ارزش داشته باشیم و فقط مصرف کننده نباشیم.

وی افزود: تولید ملی باید کارشناسی شود که چه تولیداتی خوب و چه تولیداتی برای کشور مضر است ­و انجام این پروسه کار دولت است،­­دولت باید دانش تولید خود را به کشاورزان منتقل کند.


محبی ادامه داد: بیستمین کنگره ملی‌جامعه دامپزشکی ایران امسال با تغییر در زمان برگزاری به یکم تا سوم مرداد ماه در مصلای امام خمینی منتقل شد که در کنار آن یک نمایشگاه هم با نام« ایران وت » راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها