کد خبر: 166792
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ۱۲:۳۷:۰۰
| |

افزایش صادرات ایران به تایلند در سال 96

ایران­ در سال 96­­ بیش از 685 میلیون دلار کالا به تایلند صادر کرده که نسبت به مدت مشابه در سال 95 بیش از 78 درصد رشد داشته است.

افزایش صادرات ایران به تایلند در سال 96
کد خبر: 166792
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ۱۲:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ​­مجتبی موسویان، مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه از تایلند به عنوان نهمین شریک صادراتی ایران یاد کرد و گفت: ­بر اساس گزارش رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 1396 بیش از 685 میلیون دلار کالا ازکشورمان به تایلند صادر شده است که این میزان صادرات­ نسبت به مدت مشابه سال قبل،­ بیش از 78 درصد رشد را نشان می­دهد.

وی افزود: ارزش صادرات برخی کالاها از جمله آهن و فولاد (154­ درصد)، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد (198 درصد)، سایر کوسه ها و سگ ماهی ها (345 درصد) رشد چشمگیر داشته است.

موسویان گفت: در این راستا و با توجه به ظرفیت های صادراتی کشور و مصرف قابل توجه برخی کالاها در تایلند (همانند مس، پوست مرغ، حبوبات، ماهی) به نظر می‌رسد امکان افزایش صادرات دیگر کالاها و ایجاد سرمایه گذاری مشترک در زمینه قطعات خودرو، پرورش ماکیان و طلا و جواهرسازی نیز فراهم باشد.

گفتنی است، صادرات خشکبار و مواد غذایی آماده و نیمه آماده به جهت صادرات مجدد بخصوص به مقصد ژاپن نیز از دیگر مواردیست که قابل بررسی‌های مالی است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها