کد خبر: 167088
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ۱۱:۳۳:۰۰
| |

عاملی که شاید تا سال 99 آموزش‌وپرورش را از پا در بیاورد

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از قانون مدیریت خدمات کشوری انتقاد کرد و گفت: این قانون کارمندمحور است نه معلم‌محور و مادامی که این قانون باشد شاهد تحول در برنامه توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش نخواهیم بود. درخواست معلمان مستثنی کردن فرهنگیان از قانون مدیریت خدمات کشوری است.

عاملی که شاید تا سال 99 آموزش‌وپرورش را از پا در بیاورد
کد خبر: 167088
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ۱۱:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم ترتیب داده شده بود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، دو اسوه معلمی و همچنین پنج هزار شهید معلم اظهار کرد: در آستانه 12 اردیبهشت قرار داریم و بنا به سنت هر ساله به استقبال از آیین پاسداشت مقام معلم می‌رویم و رویکرد ما در سال جاری موثرتر خواهد بود که جهت گیری اصلی آن پاسخگویی است.

مواجهه آموزش و پرورش با کمبود 300 هزار نیرو در مهر 97

به گفته چهاربند در مهر 1397 با 300هزار کمبود نیرو مواجه خواهیم بود، حدود 19 هزار مورد از این کمبود را باید از طریق ندادن معلم به مدارس پشت سر بگذاریم. باید به ازای هر چهار دانش آموز یک ساعت مربی پرورشی به مدرسه بدهیم. یعنی هر 96 دانش آموز یک مربی. این در حالی است که فقط 18 هزار مربی به مدارس اعزام می‌کنیم، در حالی که نیاز ما 123 هزار مربی است.

وی ادامه داد: اگر این روند ادامه یابد باید دوسال دیگر بخصوص در حوزه آموزش ابتدایی و پرورشی بنای یادبود برای آموزش و پرورش بسازیم. بیشترین کمبود را پس از حوزه پرورشی در حوزه ابتدایی داریم.

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تامین آموزگار برای 20 هزار مدرسه با کمتر از 24 دانش آموز عمدتا در مناطق روستایی تهدید دیگری برای حوزه آموزش ابتدایی محسوب می‌شود گفت: بنابراین احتمال افزایش نرخ بازماندگی از تحصیل وجود دارد. باید با این واقعیت روبرو شویم.

به گفته چهاربند سال گذشته از 43هزار مشمول بازنشستگی، 42 هزار نفر بازنشسته شدند. سال جاری 65 هزار نفر مشمول بازنشستگی‌اند که پیش بینی می‌کنیم 55هزار نفر بازنشسته شوند. اگر این روند بدون تمهید سازوکار مناسب ادامه یابد در سال 99 آموزش و پرورش از پا درمی‌آید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها