کد خبر: 167117
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۴:۰۰
| |

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان:

متاسفانه برخی مسؤولان اصلا جواب مردم را نمی‌دهند/ معابر کولبری تنها منبع درآمد مردم مرزنشین است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان گفت: سزاوار نیست در کردستان با این همه ظرفیت انسانی و خدادادی با این میزان مشکلات اقتصادی و بیکاری و غیره مواجه باشد.

متاسفانه برخی مسؤولان اصلا جواب مردم را نمی‌دهند/ معابر کولبری تنها منبع درآمد مردم مرزنشین است
کد خبر: 167117
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در نشست مشترک ائمه جمعه استان کردستان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در سالن اجتماعات کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: جایگاه علما به اندازه‌ای رفیع است که نباید به خدمتمسؤولان بروند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان گفت: خداوند تبارک و تعالی در 5 آیه مبارکه قرآن به جایگاه علما اشاره کرده و این نشان از اهمیت جایگاه آنان است.

وی علما را محور وحدت در کردستان دانست و گفت: اگر علما و روشنگری آنها نبود دشمنان در این مناطق مرزی تاثیرات زیاد خود را در همان دوران اوایل انقلاب می‌گذاشت.

رستمی اضافه کرد: علما با وجود تمام مشکلات، سنگر وحدانیت را ترک نکرده و همواره در برابر تهدیدات و هجمه‌های دشمنان ایستاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مردم کردستان همواره وفاداری خود را به نظام و اسلام نشان داده و استقبال گرم آنها از رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ماه 88 در جهان بی نظیر بود.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان اضافه کرد: جا دارد مسؤولان در خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نباشند و ما به عنوان نماینده مردم در خبرگان رهبری این مطالبه مردم را از مسؤولانمی‌خواهیم.

وی با بیان اینکه کردستان تاکید کرد: با وجود تقدیم بیش از 10 هزار شهید و جانباز و گذشت 40 سال از انقلاب با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، مسؤولان باید به خود بیایند و مشکل بیکاری را در این استان کردستان حل کنند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان اضافه کرد: امروز در کردستان خانواده‌هایی داریم که چند نفر تحصیلکرده بیکار دارند و از مشکلات زیادی در این راستا رنج می‌برند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان باید پاسخگوی مردم باشند، اضافه کرد: متاسفانه برخی مسؤولان اصلا جواب مردم را نمی‌دهند و این جای نگرانی دارد.

رستمی تصریح کرد: سزاوار نیست در کردستان با این همه ظرفیت انسانی و خدادادی با این میزان مشکلات اقتصادی و بیکاری و غیره مواجه باشد.

وی اضافه کرد: وفاداری مردم ایران به نظام، وحدت بین نظام و مردم و استقامت در این راه رمز پیروزی انقلاب اسلامی در برابر دشمنان است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تا زمانی که این وحدت را داشته باشیم، هیچ دشمنی یارای مقابله با نظام اسلامی را نخواهد داشت.

وی گفت: امروز مسئله فرهنگ دینی در منطقه ما بی‌رونق است و بودجه‌ای برای مسائل فرهنگ دینی اختصاص داده نمی‌شود.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مناطق جاذبه‌های دینی، گردشگری و ظرفیت‌های زیادی داریم که می‌تواند بسترساز توسعه استان باشند ولی نادیده گرفته می‌شوند.

وی افزود: باید روی این ظرفیت‌ها کار شود و برای رفع مشکلات و توسعه این استان برنامه‌ریزی و تلاش کرد، اینکه بگوییم در کردستان کاری نشده، ناسپاسی است اما مشکلات زیادی در کردستان داریم که نیاز به کار اساسی است.

وی اذعان داشت: ما روحانیون قاچاق را آسیب جدی بر بدنه اقتصاد می‌دانیم، اما چون تنها منبع درآمدی و تامین معیشتی مردم در شهرستان‌های مرزی کردستان، کولبری است لذا باید تمهیدات لازم برای اشتغال‌زایی و ساماندهی این موضوع به گونه‌ای که مردم دچار فشار نشوند اندیشیده شود.

منبع:‌ فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها