کد خبر: 167164
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

واعظ آشتیانی مطرح کرد؛

گفت‌وگو بر سر اصول ممنوع

امیرواعظ آشتیانی در واکنش به مطرح شدن گفتگوی ملی تاکید کرد که گفتگو نباید بر سر اصول باشد.

گفت‌وگو بر سر اصول ممنوع
کد خبر: 167164
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امیرواعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در یاداشتی با عنوان «گفت‌وگو بر سر اصول ممنوع» نوشت: موضوعی که اخیرا تحت عنوان گفت‌وگوی ملی مطرح شده مرا به تعجب وا‌داشته است. مگر ما تا به امروز گفت‌وگو نداشته‌ایم؟ وقتی می‌گوییم گفت‌وگوی ملی یعنی قهر و جدایی مطلقی وجود دارد که اکنون تصمیم گرفته‌ایم گفت‌وگوی ملی داشته باشیم؟ اگر هم چنین موضوعی وجود داشته باشد چرا باید اجازه دهیم کار به اینجا برسد؟ گفت‌وگو یک نوع دیپلماسی است که پیامبر هم از آن استفاده می‌کردند. در حقیقت دیپلماسی اسلامی از 1400 سال پیش آغاز شده است و اکنون نیز یک گفت‌وگوی منطقی می‌تواند آرامش را به جامعه هدیه دهد. اما این گفت‌وگو چه نوع گفت‌وگویی است؟ آیا می‌خواهیم درباره اصول گفت‌وگو کنیم؟ اگر این‌گونه است نمی‌توان به آن لقب گفت‌وگو اطلاق کرد.

اصول تعریف‌شده و مشخص است. من متصور هستم در این گفت‌وگو‌ها بیشتر سلیقه‌ها نقش دارند تا اینکه گفت‌وگوی ملی مطرح باشد و این مهم مشمول هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌شود. با سلیقه نمی‌شود حکومت کرد لذا ما باید هدف‌گذاری خود را بار دیگر بازخوانی کرده و برای تحقق اهداف نظام گفت‌وگو کنیم. باید از صحبت‌های بیهوده و بی‌حاصل که خروجی مناسب ندارد، پرهیز شود.

گفت‌وگو باید به استناد قانون اساسی در جهت پیشرفت و توسعه کشور باشد. حال اینکه قانون اساسی نیاز به اصلاح دارد بحثی جدا است. ما باید سلیقه‌ها را کنار گذاشته و محتوای این گفت‌وگو‌ها را مشخص کنیم.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها