کد خبر: 167219
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۰:۴۶:۰۰
| |

تاجگردون:

یک جریان نفوذی در میان اصلاح‌طلبان دوست دارد حصر تداوم یابد/ در مجلس 15، 16 نفر اطلاعاتی داریم

تاجگردون گفت: به نظر من یک جریان نفوذی در میان اصلاح‌طلبان هست که دوست دارد حصر تداوم یابد. وقتی بین دو نفر دعواست، کسی که می‌خواهد دعوا را حل کند باید نقطه اشتراک را بگیرد نه اینکه طرفین را تحریک کند که دعوا تشدید شود.

یک جریان نفوذی در میان اصلاح‌طلبان دوست دارد حصر تداوم یابد/ در مجلس 15، 16 نفر اطلاعاتی داریم
کد خبر: 167219
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۰:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و ریی کمیسیون برنامه و بودجه می گوید: در انتخابات هیات رئیسه مجلس من خودم به آقای عارف رای دادم، الان هم در مقابل آقای لاریجانی باز هم به آقای عارف رای می‌دهم ولی دلیلی نمی‌بینم از هر تصمیم فراکسیونی که ریشه‌اش مشخص نیست تبعیت کنم.

در ادامه بخش هایی از این گفت و گو را می خوانید:

تا حالا بازجویی شده‌اید؟

بله، من را در دوران مدیریتم برای بازجویی بردند. بازجو آن طرف پرده می‌نشیند، چطور این افراد تشخیص می‌دادند بازجویشان آقای آذری جهرمی بوده، گفتند از صدایش فهمیده‌اند، من گفتم او هنوز حرف نزده است. من ایشان را به جلسه کمیسیون برنامه و بودجه آوردم و فکر می‌کنم سخت‌ترین جلسه برایش همان بود، بعد از جلسه هم به من گفت عرقم را در آوردی. من در آن جلسه او را زیر فشار سوالات قرار دادم و انواع سوالات را به روش‌های مختلف از او پرسیدم و دیدم از پسش بر می‌آید؛ اگرچه جوان است. یکی از دوستان اصلاح‌طلب در آن جلسه موضوعی را گفت که این روزها چالش است...

در مورد شبکه‌های پیام‌رسان؟

در مجلس 15، 16 نفر اطلاعاتی داریم/ لابد باید عبدی و حجاریان را هم از جریان اصلاح‌طلب بیرون بیندازیم؟

بله چیزی در همین موضوعات. من در مجلس قبل با دوستان پایداری روی همین حرف دعوایم شد، آقایان زاکانی، کوثری و پژمان‌فر پیشنهادی برای محدود کردن این جریان دادند که من با آن مخالفت کردم و جالب بود یکی از ایراداتی که برخی نمایندگان اصلاح‌طلب به آقای آذری جهرمی می‌گرفتند همین موضوع بود. نهایتا ما سوالات زیادی از ایشان کردیم و پاسخ‌هایمان را دریافت کردیم. آقای آذری جهرمی رد نکرد که مدیر اطلاعات بوده است، طبیعی است یک بخش اطلاعات هم شنود است. مگر می‌شود در کشوری وزارت امنیه وجود داشته باشد و بخش شنود نباشد، به هر حال شنود هم مقرراتی دارد.

من کاری ندارم او رییس بوده یا نبوده است اما مگر اینکه بگوییم وزارت اطلاعات را قبول نداریم و هر کسی آنجا بوده را بیرون بیندازیم. ما در مجلس 15، 16 نفر اطلاعاتی داریم، لابد باید آقایان عبدی و حجاریان را هم از جریان اصلاح‌طلب بیرون بیندازیم که یک روز نان اطلاعات را خوردند. می‌گفتند آذری جهرمی جوان است و ممکن است مثل احمدی‌نژاد بشود، من گفتم این وظیفه ماست که کنترل و مراقبت‌های لازم را داشته باشیم؛ حتی از مخالفان خواهش کردم جوان‌های دانشجویی که ادعایی نسبت به آقای آذری جهرمی دارند را پیش من بیاورند، گفتم اگر به نتیجه رسیدیم محال است بگذاریم رای بیاورد.

آیا شما در حال حاضر هم عضو فراکسیون امید هستید؟ برخی رویکردهای شما در زمینه استیضاح و رای اعتماد با این فراکسیون متفاوت بود.

بهتر بود فراکسیون اصلاح‌طلبان تشکیل می‌دادیم

من عضو این فراکسیون هستم و هنوز هم به آن اعتقاد دارم اما انتقاداتی را به آن وارد می‌دانم. من الان هم معتقدم ما ناگزیریم به گفتمان صحیح اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی برگردیم و مرزهای سایه‌ای درست نکنیم. هنوز هم اعتقاد دارم باید فراکسیون اصلاح‌طلبان را تشکیل می‌دادیم و در مقابل فراکسیون اصولگرایان شکل می‌گرفت. این دو گفتمان بهتر می‌توانند کشور را اداره کنند. ما به عنوان اصلاح‌طلب می‌خواهیم اصلاحاتی را با حفظ قوام نظام انجام دهیم اما کسی که می‌خواهد ریشه نظام را بزند اسمش اصلاح‌طلب نیست. ما در چارچوب نظام می‌خواهیم اصلاحاتی را سامان دهیم و در مقابل جایگاه اصولگرایی هم مشخص است.

در مقابل لاریجانی باز هم به عارف رای می‌دهم

اتفاقی که در مورد لیست امید افتاد این بود که یک عده با این لیست به مجلس آمدند اما آن را رها کردند. لیست امید 180 نفر بودند اما رای آقای عارف 103 رای بود و آنچه اتفاق افتاد این بود که مرزها مشخص نشد. من خودم به آقای عارف رای دادم، الان هم در مقابل آقای لاریجانی باز هم به آقای عارف رای می‌دهم ولی دلیلی نمی‌بینم از هر تصمیم فراکسیونی که ریشه‌اش مشخص نیست تبعیت کنم.

در مورد حصر با توجه به وعده‌های دولت، به نظر شما تغییری حاصل می‌شود؟

یک جریان نفوذی در میان اصلاح‌طلبان هست که دوست دارد حصر تداوم یابد

شاید حرف من خیلی بدبینانه باشد اما به نظر من یک جریان نفوذی در میان اصلاح‌طلبان هست که دوست دارد حصر تداوم یابد. وقتی بین دو نفر دعواست، کسی که می‌خواهد دعوا را حل کند باید نقطه اشتراک را بگیرد نه اینکه طرفین را تحریک کند که دعوا تشدید شود. طبیعتا حصر ناشی از اختلاف اساسی بین دو جریان سیاسی بود که منجر به بحران حصر شد و کسی که می‌خواهد این موضوع را حل کند باید طرفین او را قبول داشته باشند. من در این باره نه ورود کردم، نه نظر دادم اما مطلوبم این است که موضوع حصر برای آرامش سیاسی و اجتماعی کشور حل شود. خیلی‌ها وقتی موضوع حصر به جای مطلوبی می‌رسد و فضای سیاسی و روانی برای حل آن آماده می‌شود نطق و صحبت تندی می‌کنند و چالش جدیدی ایجاد می‌کنند که منجر به ادامه آن می‌شود. به نظر من گروه‌ها و افرادی دوست دارند که حصر تداوم یابد.

موضوع حصر، رو کم‌کنی نیست

اگر من جای طرف مقابل بودم و یا در این زمینه تصمیم‌گیر بودم خواهش می‌کردم برای آرامش جامعه فضا به این سمت برود که مساله حل شود. این به نفع جامعه است و آرامش بیشتری فراهم می‌کند. موضوع حصر، رو کم‌کنی نیست و اگر بخواهیم اینطور به آن نگاه کنیم دعوا تمام نمی‌شود. در مورد آقای روحانی هم من دقیقا اطلاع ندارم که شخص ایشان در این زمینه اقدامی انجام داده یا نه، اما با توجه به اینکه ایشان یک فرد سیاسی است اگر هم کاری انجام داده باشد آن را نمی‌گوید.

سوال: در برخی اظهارنظرها شما را منتسب به آقای واعظی می‌دانستند و می‌گفتند شما، آقای لاریجانی و آقای واعظی جریان مشخصی را در مجلس پیش می‌برید؟

واعظی و دوستانش حلقه محدودی هستند و ارتباطی با ما ندارند

من در یک سال گذشته یک بار آقای واعظی را دیدم، آقای روحانی را هم یک بار در جلسه تلفیق ملاقات کردم و پنج دقیقه نکاتی را به ایشان منتقل کردم. آقای واعظی و دوستانش حلقه محدودی هستند و ارتباطی هم با ما ندارند. ما کارمان را در مجلس برای اداره مملکت به صورت مستقل جلو بردیم. آنجا که باید پشت سر دولت بایستیم و منافعش را تامین کنیم این کار را انجام می‌دهیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها