کد خبر: 167703
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۴ ۱۵:۳۱:۰۰
| |

ارتش فرانسه با آمریکایی‌ها در سوریه می‌ماند

رئیس هیأت ستاد کل ارتش فرانسه اعلام کرد که نیروهای کشورش در سوریه خواهند ماند.

ارتش فرانسه با آمریکایی‌ها در سوریه می‌ماند
کد خبر: 167703
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۴ ۱۵:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس هیأت ستاد کل ارتش فرانسه ضمن اعلام این که نیروهای کشورش در سوریه باقی خواهند ماند، گفت: به خاطر تکمیل ماموریت مبارزه با تروریسم کنار سربازان آمریکایی می‌مانیم و از آن‌ها در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: پاریس اولیتش در سوریه نابودی داعش است و من بر این باور هستم که با آمریکایی‌ها در سوریه می‌مانیم و نمی‌توانیم تصور کنیم که واشنگتن قبل از بیرون راندن داعش عقب‌نشینی خواهد کرد.

در پی اظهارات اخیر جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا درخصوص اعزام یگان‌های ویژه بیشتر به سوریه، این ژنرال فرانسوی از توضیح دادن درخصوص تعداد این یگان‌ها و مکان استقرارشان خودداری و تاکید کرد: فرانسه برای ریشه‌کن کردن آخرین کانون تروریستی در این منطقه به ویژه در نوار مرزی سوریه با عراق با استفاده از تمامی وسایل و امکانات چه هوایی، چه زمینی و چه نیروهای ویژه فعالیت می‌کند.

طبق اطلاعات رسمی، نخستین حمله هوایی فرانسه علیه اهداف سوریه در سال 2015 میلادی در چارچوب مشارکتش در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا بود که حدود 40 جنگنده فرانسه در پایگاه‌های منطقه مستقر شده بودند.

در سال 2016 میلادی ارتش فرانسه به حضور نیروهای ویژه این کشور در اراضی سوریه اقرار کرد اما به تعداد این یگان‌ها اشاره‌ای نکرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها