کد خبر: 188370
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۱۱:۵۱:۰۰
| |

نجفقلی حبیبی:

حمایت از دولت را حفظ کنیم/ در شرایط فعلی دعواهای سیاسی معنا ندارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دستگاه‌های دولتی و مسئولان باید در زمینه صرفه‌جویی اقتصادی تلاش کنند چرا که یکی از کارهایی که آمریکا و همپیمانان آن‌ها قصد انجامش را دارند این است که می‌خواهند دلارها را از کشور خارج کنند که در داخل با چالش رو به رو شویم.

حمایت از دولت را حفظ کنیم/ در شرایط فعلی دعواهای سیاسی معنا ندارد
کد خبر: 188370
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۱۱:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| نجفقلی حبیبی درباره تاثیرات خروج آمریکا از برجام در کشور گفت: معلوم بود که آمریکا بودن یا نبودنش فرقی ندارد چراکه همواره کارشکنی و تردد و تهدید را برای کشور ما ایجاد می‌کرد. مسئولان در داخل کشور بیان کرده‌اند که خود را برای هر سناریو آماده کرده‌اند. مردم ما به مجموعه حکومت اعتماد دارند اما آن کسانی که به رغم موافقت رهبری از ابتدا هم با برجام مخالف بودند باید با دولت یکصدا شده و به گونه‌ای حرف نزنند که از نظر افکار عمومی دچار تفرقه شویم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در این موضوع خیر بزرگی برای کشور رخ داده است، تصریح کرد: اینکه ما در 40 سال گذشته می‌گفتیم آمریکا مشکل دارد امروز دنیا به آن پی برد و نشان داد که آمریکا تنها پایبند به منافع خودش است نه منافع بین‌المللی؛ ترامپ در این راستا دلایل واهی را ابراز می‌کند که قانع‌کننده نیست.

حبیبی تاکید کرد:‌ امروز در جامعه بین‌المللی همه حق را به ایران می‌دهند و این نشانه‌ای است که هیچ کس به غیر از صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی حق را به آمریکا نمی‌دهند. و امیدواریم اعتمادی که به ایران وجود دارد، راه‌ها را باز نگاه دارد.

وی با بیان اینکه این اتفاق، اعتماد به نفس مردم کشور ما و مردم جهان را بالا می‌برد، گفت: تاکنون اروپایی‌ها به نحوی زیر سیطره آمریکا بودند و منافعشان ایجاب می‌کرد که از آمریکا حمایت کنند اما الان وضعیت خوبی برای اعتماد به نفس اروپایی‌ها ایجاد شده است.حضور اروپایی‌ها در برجام برای ما و خودِ اروپایی‌ها منفعت در بر دارد به طوری که حضور و پایبندی اروپایی‌ها به برجام فرصتی فراهم می‌آورد که از سلطه آمریکا خارج شوند و باعث می‌شود که دیگر پدربزرگی بالای سر آنها نباشد.

عضو شورای بازنگری قانون اساسی در سال 1368 تاکید کرد: اروپایی‌ها در همه مباحث از جمله در جنگ ایران و عراق و فضای به وجود آمده بین ایران و سعودی‌ها همواره از آمریکا حمایت می‌کردند اما اکنون می‌توانند استقلال خود را حفظ کنند و اگر خواستند با آمریکایی‌ها همکاری کنند دیگر تحت سلطه نخواهند بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: امروز فرصتی برای تاریخ معاصر جهان به وجود آمده که سازمان ملل و سایر اتحادیه‌های بین‌المللی معنای جدیدی را پیدا کند. در این شرایط حفظ انسجام ملی بسیار اهمیت دارد. جناح‌های سیاسی بیش از هر چیز دیگر می‌توانند مشکلات را در کشور حل کنند که در این راستا به وحدت و انسجام مردم و کشور و سایر جریان‌ها نیاز داریم که یکپارچگی دیدگاه‌ها برای انتقال آن به جهان حفظ شود.

او با یادآوری اینکه امروزه جناحی تاجرمسلک در آمریکا بر سر کار آمده، گفت:‌ این جناح فقط مصلحت خود را می‌بیند اما ما مطمئن هستیم که ملت پیروز خواهد شد؛ چراکه این موضوع بسیار کوچکتر از مشکلات دوران دفاع مقدس است.

حبیبی تصریح کرد: ما باید حمایت از دولت را حفظ کنیم چراکه دولت به پشتوانه ملت است که می‌تواند دستاوردهایی را برای کشور تامین کند و دستگاه‌های دولتی باید در زمینه صرفه‌جویی اقتصادی تلاش کنند چراکه یکی از کارهایی که آمریکا و هم‌پیمانان آنها قصد انجامش را دارند این است که می‌خواهند دلارها را از کشور خارج کنند که در داخل با چالش رو به رو شویم اما دولت با حفظ منابع باید تمامی راه‌های خروجی دلار را ببندد که آنها به مقصودشان نرسند.

این فعال سیاسی در پایان تاکید کرد: در این شرایط دعواهای سیاسی معنا ندارد و دولت باید بیش از همه مراقبت کند تا بتوانیم با کوشش و همراهی جریان‌ها و نهادها به اقتداری که نیاز است، برسد.

منبع:‌ ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها