کد خبر: 188442
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۱ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

احتمال عقب‌نشینی اروپایی‌ها از برجام وجود دارد/ حمایت از دولت برای گذشتن از این برهه حساس ضروری است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خروج آمریکا از برجام و موضع‌گیری‌های داخلی نسبت به دولت و برجام گفت: در این شرایطی که آمریکا دشمنی خود را به حداکثر رسانده و سعی می‌کند از اهرم‌هایی که در اختیار دارد استفاده و حداکثر فشار را بر ایران وارد کند، ما در داخل باید به صورت منسجم و مستقل با هم کار کنیم.

احتمال عقب‌نشینی اروپایی‌ها از برجام وجود دارد/ حمایت از دولت برای گذشتن از این برهه حساس ضروری است
کد خبر: 188442
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۱ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به خروج آمریکا از برجام درباره واکنش ایران گفت: البته این امکان برای ما هم وجود دارد که بخواهیم از برجام خارج شویم؛ به این معنا که تعهداتی را که با قبول برجام پذیرفته‌ایم کلا کنار بگذاریم.

این نماینده اصولگرای ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: البته باید بررسی کرد که صلاح ما این است یا نه و جای این نگرانی هم وجود دارد که اروپا هم به امریکا ملحق شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه سران اروپایی مانند انگلیس، فرانسه و آلمان و موگرینی تاکید می‌کنند که به برجام پایبند هستند، افزود: خیلی نمی‌شود روی این مسئله حساب کرد؛ به‌ویژه اینکه شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی به طور عمده با شرکت‌ها و بانکهای امریکایی کار می‌کنند و این احتمال قویا وجود دارد که آن‌ها نتوانند به راحتی با ایران ارتباط اقتصادی و جدی داشته باشند.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: از این رو این احتمال هم وجود دارد که حتی اگر کشورهای اروپایی مایل به چنین چیزی نباشند، این شرکت‌ها به خاطر منافع خود، احتیاج و محافظه‌کاری از کار کردن با ایران خودداری کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به دلیل همین رویکرد ممکن است ما مانند سال‌های گذشته و سال‌های تحریم نتوانیم از منافع برجام برخوردار شویم، گفت: البته به هر حال برخی از تحریم‌ها به‌وسیله شورای امنیت سازمان ملل متحد وضع شده بوده و دیگر امکان بازگشت ندارند اما تحریم‌هایی که امریکا در نظر دارد هم تحریم‌های اولیه و هم تحریم‌های ثانویه به جای خود باقی خواهد ماند.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر این موضوع که اقتصاد ایران، اقتصاد بزرگی است و می‌تواند با سایر کشورهای دنیا کار کند، بیان کرد: ما در داخل به امکانات، نیروی انسانی خوب، فناوری‌هایی که به آن‌ها دست‌یافته‌ایم و صنایعی که در اختیار داریم، دسترسی داریم. اگر مصرف کالای ایرانی که شعار سال هم است در دستورکار ملت ایران قرار گیرد، تا حدود زیادی می‌توانیم خود را از هر گونه اثرپذیری از تحریم‌های امریکایی دور نگه‌داریم یا به عبارت دیگر می‌توانیم آن‌ها را جبران کنیم.

مصباحی‌مقدم در ادامه با تاکید بر حفظ انسجام ملی در کشور گفت: از نگاه ملی به نظر من باید مصالح و منافع ملت ایران را دنبال کرد و این مصالح و منافع در هر شرایطی باید با توجه به همان شرایط در نظر گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در این شرایطی که آمریکا دشمنی خود را به حداکثر رسانده و سعی می‌کند از اهرم‌هایی که در اختیار دارد استفاده و حداکثر فشار را بر ایران وارد کند ما در داخل باید به صورت منسجم و مستقل با هم کار کنیم. باید دولت را حمایت کنیم که از این برهه بگذرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها