کد خبر: 188947
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۳ ۱۵:۵۱:۰۰
| |

در تذکرات کتبی جلسه امروز مجلس مطرح شد؛

تاکید نمایندگان بر افزایش حقوق فرهنگیان و بازنشستگان

شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرهای کتبی خود خواستار افزایش حقوق فرهنگیان و بازنشستگان و همچنین رسیدگی به مشکلات و زیان‌های کشاورزان در اثر سرمازدگی شدند.

تاکید نمایندگان بر افزایش حقوق فرهنگیان و بازنشستگان
کد خبر: 188947
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۳ ۱۵:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی تذکرهای کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.


وی گفت: منوچهر جمالی سوسفی نماینده مردم رودبار به وزیر راه و شهرسازی در خصوص لزوم پرداخت اضافی عوارض آزادراه قزوین - امامزاده هاشم تذکر داد.


عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: جلال محمودزاده و علی محمد مرادی نماینده مردم مهاباد و دهلران به رییس جمهوری درباره حقوق و مزایای فرهنگیان کشور تذکر داد.


رنجبرزاده اضافه کرد: همچنین محمودزاده در تذکر دیگری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار برطرف شدن ضعف در خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم و چغندرقند شد.


وی یادآور شد: عبدالکریم حسین زاده، جلال محمودزاده و همایون هاشمی نماینده نقده و اشنویه، مهاباد و شاهین دژ و تکاب در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی و دادگستری درباره سواستفاده از حسن نیت مردم برای سرمایه‌گذاری در کارخانه قند نقده، خواستار برخورد قانونی و قضایی با این موضوع شدند.


عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد: احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده به وزیر ارتباطات در خصوص عدم آنتن دهی تلفن های همراه در جاده های اصلی و روستاهای شهرستان خدابنده تذکر داد، همچنین این نماینده به وزیر محترم راه و شهرسازی هم درباره دلیل عدم آغاز تعریض خروجی قیدار به ابهر تذکر داد.


وی ادامه داد: احمد بیگدلی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار لزوم رسیدگی به مشکلات و زیان های کشاورزان در اثر سرمازدگی شد.


اکبر رنجبرزاده افزود: جلال محمودزاده و علی‌محمد مرادی نمایندگان مهاباد و قروه هم به رییس‌جمهوری درباره مطالبات و حقوق و مزایای فرهنگیان کشور و همچنین عدم اجرایی شدن مفاد قوانین‌ مجلس از جمله قانون برنامه ششم توسعه اجرایی تذکر دادند.


وی بیان کرد: علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در تذکری به وزیران دادگستری و کشور خواستار رسیدگی به امورات مرتبط با صدور مدارک هویتی به هموطنان ایرانی‌الاصل شد.


عضو هیات رییسه مجلس یادآور شد: علیم یارمحمدی همچنین همراه با آقایان محمدنعیم امینی فرد، عبدالغفور ایران نژاد و حسینعلی شهریاری نمایندگان زاهدان، چابهار و ایرانشهر به وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود نیروی انسانی و کیفیت نیروهای موجود و فضاهای نامناسب آموزشی تذکر دادند.


وی اضافه کرد: نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران هم در تذکری به وزیران کشور، راه و شهرسازی، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی خواستار تسریع در احقاق حق 136 هزار سهامدار پدیده شاندیز شدند.


رنجبرزاده ادامه داد: نادر قاضی پور و علیرضا محجوب همچنین در تذکری به رییس‌جمهوری و وزیر اقتصاد خواستار حل مشکل سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری کاسپین و در تذکری دیگری به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار جلوگیری از ثبت سفارش کالاهایی که تولید داخلی دارند، شدند.


وی تاکید کرد: احمد لاشکی نماینده نوشهر و چالوس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص هزینه‌های فرهنگی خارج از ضوابط برخی ادارات ارشاد استان‌ها تذکر داد.


عضو هیات رییسه مجلس گفت: حبیب‌الله دهمره نماینده زابل و زهک هم درباره جاده زابل- زاهدان و کشتار بسیار مردم به دلیل مشکلات راهسازی در این بخش به وزیر راه و شهرسازی تذکر داد.


وی ادامه داد: محمد عزیزی نماینده ابهر و خرم دره در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم رسیدگی به وضعیت کشاورزان خسارت دیده از سرما تذکر داد.


رنجبرزاده بیان کرد: عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم نقده و اشنویه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره عدم پرداخت تعهدات خریداران کارخانه قند نقده تذکر داد و با توجه به مبین بودن تخلفات صورت گرفته در حین واگذاری خواستار بازپس گیری هر چه سریعتر این کارخانه با اقدام قانونی و قضایی شد.


وی افزود: نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به رییس جمهوری درباره تخصیص بودجه به خواهران و برادران شهدا که تحت تکفل پدر و مادر شهید هستند و موفق به ازدواج نشده اند و همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلوگیری از ثبت سفارش کالاهایی که تولید داخلی دارند تذکر دادند.


عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد: شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر به وزیر نیرو درباره اعزام هیاتی فوری جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات ناشی از خشکسالی مداوم و کاهش بارندگی در سال جاری همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اعزام هیاتی فوری جهت رسیدگی به وضعیت واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان های حوزه انتخابیه خود که به صورت تعطیل یا با کمتر از ظرفیت کار کرده و نیاز شدید به تسهیلات و یا مواد اولیه دارند، تذکر داد.
رنجبرزاده تاکید کرد: امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره توجه جدی به ساماندهی شرکت های زیرمجموعه تامین اجتماعی و شفاف سازی عملکرد آن ها و همچنین به وزیر آموزش و پرورش در خصوص توجه جدی به همسان سازی تخصص دبیران شاغل در مدارس ابتدایی و متوسطه تذکر داد.


وی ادامه داد: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به اتفاق آقایان قاضی پور، شهباز حسن پور بیگلری، رنجبرزاده، نقوی حسینی و خادمی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تذکری خواستار افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها