کد خبر: 189278
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۱۴:۵۶:۰۰
| |

شاخص بورس به آستانه کانال 95 هزار واحدی رسید

شاخص بورس امروز (سه شنبه) با 202 واحد رشد در جایگاه 94 هزار و 906 پله ای و در مرز وورد به کانال 95 هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص بورس به آستانه کانال 95 هزار واحدی رسید
کد خبر: 189278
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۱۴:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| در معاملات امروز 907 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 630 میلیارد ریال در 64 هزار و 222 نوبت داد و ستد شد.


بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 63 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 93 واحد رشد کرد.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز 69 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. همچنین شاخص آزاد شناور 284 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.


شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) 159 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز 349 واحد افزایش یافت.

ادامه صدرنشینی گروه خودرو


گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه 335 میلیون سهم به ارزش 331 میلیارد ریال دادوستد شد. گروه فلزات اساسی به ارزش 140 میلیارد ریال و سرمایه گذاری ها به ارزش 77 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.


در رده چهارم معاملات امروز، گروه شیمیایی با دادوستدی به ارزش 73 میلیارد ریال قرار گرفت. گروه فراورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش 72 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.


در معاملات امروز، نمادهای خساپا (سایپا)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، رانفور (خدمات انفوماتیک)، فایرا (آلومینیوم ایران) و فولاد (فولاد مبارکه) بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص وارد کرد، اما سصفها (سیمان‌اصفهان‌) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت وگاز تامین) بیشترین تاثیر منفی را داشت.

رشد 3 واحدی فرابورس


شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز بیش از سه واحد رشد کرد و در ارتفاع بالاتر از یک هزار و 93 واحدی ایستاد.


در بازار فرابورس، بیش از 275 میلیون ورقه و ارزش به بیش از یک هزار و 634 میلیارد ریال خرید و فروش شد.


در معاملات امروز، نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، خراسان (پتروشیمی خراسان)، شاوان (پالایش نفت لاوان) و شپاس (نفت پاسارگاد) بیشترین تاثیر مثبت و سرچشمه (سرمایه گذاری مس سرچشمه) و اتکام (بیمه اتکایی امین) بالاترین تاثیرمنفی را داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها