کد خبر: 189551
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۰:۰۹:۰۰
| |

رییس سازمان امداد و نجات اعلام کرد:

جان باختن 9 تن تحت تاثیر بارش‌های اخیر

رئیس سازمان امداد و نجات عملیات امدادگران در سیل و آبگرفتگی‌های اخیر را تشریح کرد.

جان باختن 9 تن تحت تاثیر بارش‌های اخیر
کد خبر: 189551
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۰:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در توضیح گزارش پایانی عملیات امدادگران در سیل و آبگرفتگی از 18 تا 27 اردیبهشت ماه گفت: در این بازه زمانی 22 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، همدان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی افزود: طی این مدت به 239شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شد و 21 هزار و 880 تن نیز خدمات امدادی دریافت کردند. همچنین یکهزار و 58 تن اسکان اضطراری یافته و 34 تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات ادامه داد: 10 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شده و 65 تن هم به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت کردند. متاسفانه 9 تن نیز تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی‌های این چند، جان خود را از دست دادند؛ به طوری که 3 تن در سیلاب (خراسان جنوبی 2نفر، آذربایجان غربی یکنفر)، 4 تن به دلیل صاعقه (آذربایجان غربی 2نفر، آذربایجان شرقی یک نفر) و 2 تن نیز به دلیل ریزش آوار (چهارمحال و بختیاری 2نفر) جان باختند.

سلیمی همچنین گفت: در این مدت تخلیه آب از 784 واحد منزل مسکونی صورت گرفت و 78 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

در این مدت 438 تیم عملیاتی شامل یکهزار و 728 امدادگر فعال بودند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها