کد خبر: 189648
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۱۲:۳۸:۰۰
| |

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

قرار نیست اصلاح‌طلبان ابزار گرم کردن تنور انتخابات باشند/ حمایت مردم از اصلاح‌طلبان به دلیل پاکدستی خاتمی بود/ وزیر ارتباطات نمی‌تواند مدافع آزادی فضای مجازی و رسانه‌ای باشد

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به محقق نشدن وعده‌های دولت و رئیس‌جمهوری گفت: روحانی باید به وعده‌هایی که به مردم داده عمل کند. در این دوره با توجه به اینکه دوره آخر تکیه زدن او بر صندلی ریاست‌جمهوری است، دیگر نمی‌تواند بهانه‌تراشی کند و بگوید که نگذاشتند و نمی‌توانیم.

قرار نیست اصلاح‌طلبان ابزار گرم کردن تنور انتخابات باشند/ حمایت مردم از اصلاح‌طلبان به دلیل پاکدستی خاتمی بود/ وزیر ارتباطات نمی‌تواند مدافع آزادی فضای مجازی و رسانه‌ای باشد
کد خبر: 189648
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۱۲:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره جایگاه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در جامعه معتقد است: از نظر ظاهر در جامعه آنچه که نمود بیشتری دارد جریان اصلاح‌طلبی و اصلاحات است و اصولگرایان جز در مراکز قدرت نمود چندانی ندارند.

او با اشاره به برخی تحلیل‌ها مبنی بر ریزش پایگاه مردمی جریان اصلاحات پس از حمایت از حسن روحانی بیان کرد: به نظر من متاسفانه آقای روحانی بزرگترین ضربه را به جریان اصلاحات و اصلاح‌طلبی و اخلاق سیاسی در جامعه ما زد، همچنین موجب شد که دیوار اعتماد شکسته شود و مردم به اصلاح‌طلبان بدبین شوند.

نماینده مجلس ششم در ادامه تاکید کرد: فکر می‌کنم اگر اصلاح‌طلبان به صورت شفاف به آقای روحانی التیماتوم ندهند و مواضع خود را شفاف نگویند و از حقوق مردم دفاع نکنند، قطعاً در آینده ضرر می‌کنند و مردان و زنان دیگر از آن‌ها حمایت نخواهند کرد.

عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان این موضوع که مردم تا زمانی از جریانی حمایت می‌کنند که آن جریان تریبون، مدافع و پیگیر حقوق مردم باشد؛ تاکید کرد: قرار نیست که اصلاح‌طلبان صرفاً ابزار به صحنه آوردن مردم برای مشروعیت بخشیدن به نظام یا گرم کردن تنور انتخابات‌ها باشند.

جلالی‌زاده ادامه داد: زمانی که مردم ببیند یک جریان نمی‌تواند تأمین‌کننده مطالبات آن‌ها یا مدافع حقوق آن‌ها باشد قطعاً به این جریان پشت خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره دلایل حمایت قاطبه مردم از اصلاح‌طلبان بیان کرد: تاکنون هم که این مردم از اصلاح‌طلبان حمایت کرده‌اند، نشان‌دهنده پاکدستی و شخصیتی مانند آقای خاتمی بوده که از یک سرمایه اجتماعی و پشتوانه ملی برخوردار هستند.

او با تاکید بر این موضوع که نباید زیر بار هزینه‌های جبران‌ناپذیر رفت، عنوان کرد: زمانی که آقای خاتمی هم هزینه شوند قطعاً در انتخابات‌های بعدی نخواهند توانست جذب‌کننده آرای مردم در پای صندوق‌های رأی باشند.

نماینده مجلس ششم درباره متمایل شدن بدنه رأی‌دهنده اصلاح‌طلبان به سمت اصولگرایان با توجه به محقق نشدن وعده‌ها عنوان کرد: اصولگرایان از پشتوانه‌ای جز نهادهای قدرت برخوردار نیستند؛ یعنی در بین مردم جز نیروهایی که داشته‌اند یا نیروهایی که به دلیل مسائل مالی، یا افکار سنتی در اطراف آن‌ها بوده‌اند، حامی دیگری ندارند.

او در ادامه تاکید کرد: اما زمانی که مردم احساس کنند کاری از دست اصلاح‌طلبان برنمی‌آید و اصلاح‌طلبان در جزیره قدرت تأثیر چندانی ندارند، عامه مردم و کسانی که بیشتر به فکر معاش خود هستند، قطعاً متوجه اصولگرایان خواهند شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی مردم، گفت: امروز گرانی سرسام‌آور و کمرشکن خیلی از خانواده‌ها را زمین‌گیر کرده و بسیاری از مردم و به‌ویژه جوانان احساس یاس و ناامیدی می‌کنند و به‌دنبال یک ندا و منجی هستند که بتواند حداقل زندگی آن‌ها را تأمین کند.

جلالی‌زاده در ادامه افزود: بنابراین اگر اصلاح‌طلبان و شخص آقای روحانی که از نظر اخلاقی به همکاری و تعامل با اصلاح‌طلبان متعهد است، فکری به حال این اوضاع نکنند به ضرر اصلاحات تمام می‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به محقق نشدن وعده‌های دولت و رئیس‌جمهوری عنوان کرد: در هر صورت آقای روحانی باید به وعده‌هایی که به مردم داده عمل کند. در این دوره با توجه به اینکه دوره آخر تکیه زدن او بر صندلی ریاست‌جمهوری است، دیگر نمی‌تواند بهانه‌تراشی کند و بگوید که نگذاشتند و نمی‌توانیم.

او با اشاره به مسائلی مانند فیلترینگ تلگرام و محدود شدن فضای مجازی افزود: وقتی در دوران رأی اعتماد چنین فردی را به عنوان وزیر ارتباطات برمی‌گزینند، از همان روز باید انتظار فیتلر شدن تلگرام را هم می‌داشتند. به هر صورت وزیری با این سابقه نمی‌تواند مدافع آزادی فضای مجازی و رسانه‌ای باشد. مردم با این اتفاقات از دولت ناراضی هستند و هر روز هم این نارضایتی‌ها بیشتر می‌شود.

این نماینده مجلس در دوره ششم همچنین تاکید کرد: رئیس‌جمهور و دولت او باید به‌گونه‌ای عمل کنند که موجب رضایت مردم و اعلام حمایت مردم باشند نه اینکه هر روز شاهد باشیم که دامنه حمایت مردم از روحانی محدودتر و کمتر می‌شود. اگر آقای روحانی پایگاه و جایگاه مناسبی نداشته باشد قطعاً به ضرر اصلاح‌طلبان هم خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها