کد خبر: 190058
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۰۹:۴۱:۰۰
| |

مجید نامجو مطلق در گفت و گو با اعتمادآنلاین:

لیست تیم ملی تعجب‌برانگیز بود/ حسینی و غفوری می‌توانستند بازیکنان تأثیرگذاری در جام جهانی باشند

مجید نامجو مطلق بازیکن پیشین تیم ملی و سرخابی‌های پایتخت عدم حضور سید جلال و وریا غفوری را نکته تعجب‌برانگیز لیست کی روش می‌داند.

لیست تیم ملی تعجب‌برانگیز بود/ حسینی و غفوری می‌توانستند بازیکنان تأثیرگذاری در جام جهانی باشند
کد خبر: 190058
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۰۹:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| کارلوس کی روش لیست 24 نفره تیم ملی برای حضور در اردوی ترکیه را اعلام کرد و چیزی که بیشتر از همه در آن خودنمایی می‌کرد، عدم حضور سید جلال حسینی و وریا غفوری بود. دو بازیکنی که عملکرد درخشانی در این فصل داشتند. تقریباً همه کارشناسان فوتبال تا قبل از اعلام لیست تیم ملی از سوی کی روش این دو نفر را جزو بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها می‌دانستند. حالا اما با صلاحدید مربی پرتغالی تیم ملی جلال حسینی، وریا غفوری، کاوه رضایی و سید حسین حسینی در لیست ذخیره جای گرفته‌اند.

سید جلال حسینی بازیکنی برای تمام فصول

جلال حسینی در لیست استندبای کی روش قرارگرفته است. پرسپولیس هم در اکثر بازی‌هایی که بدون سید جلال به میدان رفته نتوانسته نظم دفاعی خود را حفظ کند و دفاع پرسپولیس در نبود این بازیکن باتجربه با مشکلات زیادی دست‌به‌گریبان بود. البته سید جلال در تیم ملی هم عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به‌جای گذاشت و در پایان بازی‌های مقدماتی جام جهانی در بین بازیکنان تأثیرگذار این دوره از رقابت‌ها قرار گرفت. البته کی روش در خط دفاعی از مجید حسینی جوان و پژمان منتظری که در استقلال باهم همبازی هستند سود می‌برد و تلاش دارد که از تجربه پژمان منتظری و نیروی جوان مجید حسینی در تیم ملی استفاده کند.

کاوه رضایی و ترافیک خط حمله تیم ملی

کاوه رضایی که فصل خوبی در شارلوا داشت مانند سید جلال در بین بازیکنانی که به اردوی ترکیه می‌روند قرار ندارد. او که گل‌های حساسی برای شارلوا به ثمر رساند خوب می‌داند که کاری سخت برای حضور در بین مسافران روسیه خواهد داشت. جایی که بازیکنانی چون دژاگه، طارمی، آزمون، جهانبخش، انصاری فرد و قوچان نژاد حضور دارند.

وریا غفوری؛ تولد دوباره دفاع راست تیم ملی

وریا غفوری که بعد از آمدن شفر به استقلال گویا دوباره متولدشده در سمت راست استقلال با بازی‌های فوق‌العاده خود خیال همه را برای جام جهانی راحت کرد. او که در سمت راست تیم ملی رقابت نزدیکی با رامین رضاییان خوش تکنیک و سرعتی داشت در بین بازیکنان دعوت‌شده به اردوی ترکیه قرار ندارد و همین موضوع تعجب کارشناسان را برانگیخته است.

مجید نامجو مطلق بازیکن پیشین تیم ملی و سرخابی‌های پایتخت عدم حضور سید جلال و وریا غفوری را نکته تعجب‌برانگیز لیست کی روش می‌داند. در ادامه گفت‌وگو اعتمادآنلاین با این بازیکن پیشین تیم ملی را می‌خوانید.

*لیست 24 نفره تیم ملی برای اردوی ترکیه از سوی کارلوس کی‌روش اعلام‌ شده است. دراین‌بین نام بازیکنانی چون غفوری و جلال حسینی دیده نمی‌شود. نظر شما در مورد لیست اعلامی تیم ملی چیست؟

هر مربی‌ای سلیقه‌ای دارد و بر اساس همان هم بازیکنانش را انتخاب می‌کند. البته این لیست بازیکنان تیم ملی کمی جای تعجب داشت. فکر می‌کنم فصل گذشته یکی از بهترین فصل‌های وریا غفوری و سید جلال حسینی در فوتبال ایران بود. غفوری و حسینی با بازی‌های خوبی که از خود به نمایش گذاشتند توانستد هم به تیم ملی و هم به تیم‌های باشگاهی خودشان کمک کنند و بازی‌های درخشانی از خود به نمایش بگذارند. در کل این لیست تیم ملی کمی تعجب‌برانگیز بود اما باید به تفکرات کی‌روش احترام گذاشت.

*نبود بازیکنانی چون جلال حسینی و وریا غفوری می‌تواند تیم ملی را در جام جهانی با مشکل مواجه کند؟

به نظر من سید جلال حسینی و وریا غفوری می‌توانستند بازیکنان تأثیرگذاری در جام جهانی باشند. سید جلال به دلیل داشتن تجربه بالا و نوع فوتبالی که در پرسپولیس به نمایش می‌گذارد می‌توانست تیم ملی را در جام جهانی کمک کند. امیدوارم که پشت تمام این اتفاقات موفقیت و سربلندی برای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی باشد.

*کی روش به‌جای سید جلال، مجید حسینی را به اردوی تیم ملی دعوت کرده، مجید حسینی بازیکن جوانی است و در بازی برابر ازبکستان هم نشان داد که آینده‌ای درخشان پیش رو دارد. فکر می‌کنید مجید حسینی جایگزین مناسبی برای جلال حسینی در جام جهانی خواهد بود؟

بازی با ازبکستان را نباید ملاک قرار دهیم به این خاطر که ازبکستان تیمی نبود که بتواند مشکلات تیم ملی را عیان کند و به‌نوعی در شأن تیم ملی فوتبال ایران نبود. تیمی که عازم جام جهانی است نباید چنین بازی‌هایی را به‌عنوان بازی تدارکاتی در نظر بگیرد. مجید حسینی بازیکن جوانی است که در این فصل بازی‌های خوبی در استقلال به نمایش گذاشته، او بازیکن بسیار آینده‌داری است اما جام جهانی جای بازیکنان باتجربه هم هست و من فکر می‌کنم، مجید حسینی می‌توانست در کنار سید جلال حسینی تجربه کسب کند.

*رامین رضاییان تنها بازیکن تیم ملی در سمت راست است و عدم حضور وریا غفوری می‌تواند برای تیم ملی مشکل‌ساز شود. با حضور نام علی قلی زاده در بین مدافعان دعوت‌شده به تیم ملی فکر می‌کنید که کی روش قرار است از این بازیکن در سمت راست تیم ملی استفاده کند؟

قلی زاده تخصصی در این پست ندارد و یک بازیکن چپ پا است. او همیشه در پست هافبک بازی کرده و نمی‌تواند در سمت راست خط دفاعی ایران در جام جهانی بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد. اگر به بازی این بازیکن توجه کنید متوجه می‌شوید که بازیکن با تکنیک و خلاقی است اما باید بگویم که قلی زاده بازیکنی است که بیشتر در سمت چپ زمین حضور دارد و فکر نمی‌کنم که تخصصی در سمت راست زمین داشته باشد. فکر می‌کنم که نمی‌توانیم به‌عنوان ذخیره رامین رضاییان در تیم ملی از او استفاده کنیم.

*کاوه رضایی فصل خوبی را در بلژیک پشت سر گذاشت اما این بازیکن رقبای سرسختی در تیم ملی دارد. فکر نمی‌کنید کی‌روش می‌توانست کاوه رضایی را به‌جای اشکان دژاگه که مصدوم است به تیم ملی دعوت کند؟

خط حمله تیم ملی یکی از پر مهره‌ترین خطوط تیم ملی است و در این پست کی روش با انتخاب‌های فراوانی روبه‌رو است. کیفیت بازیکنانی که در خط حمله ایران بازی می‌کنند بسیار بالا است و کاوه رضایی هم همین شرایط را دارد و فصل موفقی در شارلوا پشت سر گذاشته، درمجموع فکر می‌کنم با توجه به تعدد بازیکنان در این پست اگر کسی از تیم ملی خط بخورد هم نمی‌توانیم ایرادی به آن بگیریم. اما پست‌هایی مثل دفاع راست و دفاع وسط جایی است که بازیکنان کمی هستند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند، و آنجا است که عدم حضور بازکنانی مثل غفوری به چشم خواهد آمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها