کد خبر: 190102
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۱۱:۰۲:۰۰
| |

بارزانی با صدر و عبادی دیدار می‌کند

در حالی که بازار دیدارهای سیاسی برای ائتلاف سازی در پارلمان عراق گرم است، منابع سیاسی عراقی اعلام کرده اند که مسعود بارزانی به زودی با مقتدی صدر و حیدر العبادی دیدار خواهد کرد.

بارزانی با صدر و عبادی دیدار می‌کند
کد خبر: 190102
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع سیاسی عراقی خبر داده اند که به زودی «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق و «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر دیدار خواهد کرد.

این روزنامه گزارش داده است که علاوه بر آن قرار است بارزانی با «خمیس الخنجر» رهبر ائتلاف «القرار» و «ایاد علاوی» رهبر ائتلاف «الوطنیه» نیز دیدار کند.

در حالی که این دیدارها برای ائتلاف سازی و تشکیل ائتلاف بزرگتری در پارلمان جدید عراق روتین و عادی به نظر می رسد، اما منابع آگاه خبر داده اند که هنوز موضع بارزانی از ائتلاف با حیدر العبادی روشن نشده است و ممکن است کُردها در تلاش برای مقابله با العبادی که طرح جدایی طلبانه آنها را نقش بر آب کرده است با «نوری المالکی» ائتلاف کنند. گرچه رسیدن به چنین ائتلافی میان بارزانی و مالکی دشوار به نظر می رسد روزنامه الحیات مدعی شده است که پیشنهاد شده تا صدر ائتلاف مورد نظر خود را از شهر موصل اعلام کند.

با وجود اینکه جدال بر سر سرنوشت نخست وزیر عراق بالا گرفته بود در پی دیدار اخیر حیدر العبادی و مقتدی صدر، گفته می شود که شانس ابقای العبادی به عنوان نخست وزیر در یک دوره دیگر تقویت شده است.

روز گذشته نیز اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دموکرات کردستان در بیانیه ای مشترک تأکید کرده بودند که همه جریان های کُردی باید در یک ائتلاف متحد در پارلمان عراق حضور پیدا کنند تا بتوانند دستاوردهای خود را در دولت عراق حفظ کنند.

منبعک مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها