کد خبر: 190178
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۴ ۱۶:۱۴:۰۰
| |

کارگر هپکوی اراک در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

معوقات کارگران هپکو پرداخت شد/ دغدغه اصلی عدم ثبات و ابهام در آینده هپکو است

یک فعال کارگری استان مرکزی بابیان اینکه امیدی به آینده هپکو نداریم، گفت: دغدغه اصلی عدم ثبات و ابهام در آینده هپکو است.

معوقات کارگران هپکو پرداخت شد/ دغدغه اصلی عدم ثبات و ابهام در آینده هپکو است
کد خبر: 190178
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۴ ۱۶:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام احمدی از کارگران کارخانه هپکوی اراک در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره محور اعتراضات کارگران این کارخانه اظهار کرد: نگرانی و دغدغه اصلی کارگران کارخانه هپکو عدم ثبات و ابهام در سرنوشت این کارخانه است و تا کنون اعتراضات کارگران هم به نتیجه مشخصی نرسیده است.

او ادامه داد: تغییر مالکیت و مدیریت در هپکو ضررهای کلانی به کارخانه وارد کرده است.

احمدی درباره اینکه گفته می‌شود قرار است هپکو به بخش خصوصی جدیدی واگذار شود،‌ گفت: کسی برای خدمت به این کارخانه نیامده است. اگر دوباره این کارخانه را منتقل کنند، همه بدبخت می‌شویم. چون هیچ‌کسی نمی‌تواند این کارخانه را در این شرایط از زمین بلند کند مگر اینکه دولت بخواهد به آن کمک کند.

این فعال کارگری به اعتمادآنلاین گفت: حقوق کارگران این کارخانه نزدیک به سه و چهار ماه است که پرداخت‌نشده بود اما روز گذشته این حقوق‌های تا اردیبهشت پرداخت شد.

او افزود: از کسانی که از کارخانه می‌روند و یا بازنشسته می‌شوند تعهد می‌گیرند که تا یک سال پیگیر حق سنوات خود نباشند و از این بابت شکایتی نداشته باشند.

او بابیان اینکه ما امیدی به آینده کارخانه هپکو نداریم گفت: کار ما ساخت ماشین‌آلات راه‌سازی بوده که الآن سال‌هاست کار اصلی ما تعطیل‌شده است.

کارگران معترض شرکت «هپکو» اراک صبح دوشنبه 31 اردیبهشت مقابل این شرکت تجمع کردند. کارگران معترض شرکت هپکو اراک هفته گذشته مسیر راه آهن شمال-جنوب را به نشانه اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان به مدت سه روز بسته بودند اما به دنبال گفتگوی استاندار و دیگر مسئولان استان با این کارگران در نهایت محل را ترک کردند و خط ریلی راه آهن باز شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها