کد خبر: 190643
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۰۹:۲۴:۰۰
| |

محمود‌‌ غفاری، کارگردان در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

جام جهانی به اکران «شماره 17 سهیلا» کمک کرد/ فضای گزینشی و بسته باعث از بین رفتن خلاقیت افراد می‌شود

محمود غفاری درباره اکران فیلم «شماره 17 سهیلا» گفت: «احتمالا بعد از اتمام زمان نمایش فیلم «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی قرار است که فیلم ما نمایش داده شود. البته یکی از دلایل اصلی اکران فیلم ما شروع جام جهانی است. بسیاری از صاحبان آثار صبر می کنند تا بازیهای جام جهانی به پایان برسد و بعد از آن اقدام به نمایش فیلم‌هایشان می‌کنند»

جام جهانی به اکران «شماره 17 سهیلا» کمک کرد/ فضای گزینشی و بسته باعث از بین رفتن خلاقیت افراد می‌شود
کد خبر: 190643
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- «شماره 17 سهیلا» اولین فیلم بلند محمود غفاری در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در‌‌‌آمد. این فیلم اخیرا در جشنواره ژنو توانست جایزه بهترین فیلم خارجی را کسب کند. «شماره 17 سهیلا» به تازگی نیز جایزه بهترین فیلم جشنواره کلن آلمان را نیزکسب کرد. این فیلم قراراست بعد از ماه رمضان در سینماهای سراسر کشور اکران شود.

محمود غفاری کارگردان فیلم «شماره 17 سهیلا» در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره کسب جایزه های بین المللی توسط این فیلم گفت: «بعد از کسب جایزه اول جشنواره ژنو این بار فیلم در جشنواره کلن آلمان نمایش داده شد که توانست جایزه بهترین فیلم را کسب کند که قطعا اتفاق خیلی خوبی برای ما بود.»

او ادامه داد: «بعد از کش و قوس های فراوان قرار شد که فیلم «شماره 17 سهیلا» اکران شود. احتمالا بعد از اتمام زمان نمایش فیلم «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی قرار است که فیلم ما نمایش داده شود. البته یکی از دلایل اصلی اکران فیلم ما شروع جام جهانی است. بسیاری از صاحبان آثار صبر می کنند تا بازیهای جام جهانی به پایان برسد و بعد از آن اقدام به نمایش فیلم‌هایشان می کنند.جام جهانی کمک ویژه‌ای به اکران فیلم من کرد. جام جهانی به دیده شدن سینمای مستقل کمک می کند که خود این موضوع بسیار جالب وعجیب است.»

غفاری درباره نمایش بازیهای جام جهانی درسینماها گفت:«عقیده دارم که ایده بدی نیست. همین که مردم و به خصوص زنان بتوانند در کنار آقایان مسابقات فوتبال را تماشا کنند نکته بسیار مهمی است. اکنون بحث سینما نیست بلکه موضوع درباره مسائل اجتماعی و حقوق افراد در جامعه است که بسیار مهم خواهد بود. اما این میان تصمیم سینماگران در حمایت از حقوق اجتماعی مردم نیست بلکه پول اینجا هم حرف اول را می زند.»

کارگردان «شماره 17 سهیلا» درباره تناقض حضور زنان در ورزشگاهها در مقایسه با سالن‌های سینما گفت:« البته این تصمیم که زنان می‌توانند در کنار آقایان در سینما و در یک جای تاریک فوتبال ببینند اما نمی‌توانند در روز روشن و با تفکیک در ورزشگاهها فوتبال ببینند یک تصمیم کاریکاتوری و آخرالزمانی است که قابل درک نیست. تناقض عجیب و غریبی این میان وجود دارد. قطعا آیندگان به خاطر این نوع تصمیمات به ما می خندند.»

محمود غفاری درباره ساخت فیلمی با مضمون سیاسی گفت: «قطعا ساخت چنین فیلمی یک فضای حرفه ای را می طلبد. اما در این شرایط نه! بلکه در یک فضای آزاد سیاسی این کار را انجام خواهم داد. فضای گزینشی و بسته باعث از بین رفتن خلاقیت افراد می شود. تا سال گذشته دوم خرداد حس خیلی خوبی به من می داد اما امسال این طور نیست.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها