کد خبر: 190650
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

پوران درخشنده در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

جمیله شیخی را از یاد نبریم/ برعکس نقش‌هایش بود/ «پرنده کوچک خوشبختی» فرصتی برای شناخت جمیله شیخی بود

پوران درخشنده درباره همکاری و شناخت جمیله شیخی گفت: «جمیله شیخی بر عکس نقش‌هایی که داشت انسان بی نظیر و هنرمندی خوش اخلاق و مهربان بود. همواره منظم و با ثباتی بود و به یاد ندارم که جمیله شیخی یک بار سر صحنه فیلم دیر حضور پیدا کند یا خسته شود.»

جمیله شیخی را از یاد نبریم/ برعکس نقش‌هایش بود/ «پرنده کوچک خوشبختی» فرصتی برای شناخت جمیله شیخی بود
کد خبر: 190650
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- امروز سالروز درگذشت جمیله شیخی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است. پوران درخشنده در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» با جمیله شیخی همکاری داشته است و اعتقاد دارد که او یکی از کسانی بوده که حتی در نگارش فیلمنامه و تغییر آن نیز صاحب نظر بوده است. درخشنده معتقد است که جای جمیله شیخی همیشه خالی خواهد بود .

پوران درخشنده کارگردان فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» درباره همکاری با جمیله شیخی گفت:«جمیله شیخی بر عکس نقش‌هایی که داشت انسان بی نظیر و هنرمندی خوش اخلاق و مهربان بود. همواره منظم و با ثباتی بود و به یاد ندارم که جمیله شیخی یک بار سر صحنه فیلم دیر حضور پیدا کند یا خسته شود. اهمیتی که برای شناخت نقش قائل بود در نوع خود جالب توجه به نظر می‌رسید. من برای بازی در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» مدت‌ها با او صحبت کردم تا قانع شود تا حضور پیدا کند.»

این کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین ادامه داد:«موضوعاتی وجود داشت که در فیلمنامه فیلم ذکر نشده بود اما جمیله شیخی برای شناسنامه و خود واقعی نقش اهمیت بسیار زیادی قائل بود و بسیاری از موضوعات را خود جمیله شیخی به متن اضافه می‌کرد و برای گنجاندن آنها زمان زیادی رایزنی می کرد و استدلال می آورد تا کارگردان را راضی کند. اگر قرار بود 5 صبح برای گریم سر صحنه حاضر شود خیلی زودتر حضور پیدا می کرد و به بچه های دیگر هم روحیه می داد. خوشحالم که امروز درباره او صحبت کردم نباید به این زودی هنرمندانمان را از یاد ببریم.خدا جمیله شیخی را رحمت کند.نباید افرادی شبیه به او را از یاد ببریم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها