کد خبر: 190758
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۴ ۱۳:۱۸:۰۰
| |

امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

بحث آمریکا موشک نیست آن‌ها با اسلام مخالفند/ دولت باید موانع اصل 44 قانون اساسی را بردارد/ اختلاف‌ها را کنار بگذاریم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اینکه وزیر خارجه آمریکا علیه ایران حرف می‌زند و بحث موشکی را مطرح می‌کند، موضوع اصلی نیست بلکه بحث اصلی اسلام است.

بحث آمریکا موشک نیست آن‌ها با اسلام مخالفند/ دولت باید موانع اصل 44 قانون اساسی را بردارد/ اختلاف‌ها را کنار بگذاریم
کد خبر: 190758
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۴ ۱۳:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های این هفته پایتخت، گفت: اگر کسی حب به خدا داشت، که همینطور کالا را گران نمی‌کند وقتی دلار گران شد که نباید اجناس داخلی را گران کرد.

او افزود: در بخش دیگری از سخنان خود با بیان کشورهای مرتجع منطقه که با کفار هستند، دشمن هستند و نباید به آنها اعتماد و تکیه کرد تصریح کرد: دشمن می‌خواهد شما آدم‌هایی باشید که به استقلال و کشور خود توجه نداشته باشید و در امنیت و اقتصاد با مشکل رو به رو شوید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: راه زندگی تکیه بر خود، داخل، ایمان، جوانان تحصیل کرده است، نه تکیه به دشمن.

امامی کاشانی با این سوال که آیا درست است که حرف دشمنان را بپذیریم و به آنها اعتماد کنیم بیان کرد: دشمنان از دست شما عصبانی هستند، دیدید که چگونه آدم نا آدم آمریکا با عصبانیت برجام را پاره کرد، این غضب است و خدای متعال همینجا خطاب به دشمنانی همچون ترامپ و وزیر خارجه آمریکا می‌فرماید بمیرید با غیضی که دارید.

وی با بیان اینکه اگر به شما خیری رسد، دشمن ناراحت و اگر شری رسد آنها خوشحال می‌شوند ادامه داد: طبق تکلیفی که قرآن برگردن ما نهاده باید به داخل توجه کنیم و بدانیم که دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: اگر بر ظریفیت‌های مختلف همچون معادن، کشاورزی، سرمایه گذاری، جوانان بیاستیم دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند، دشمن را باید بشناسیم و اعتماد نکنیم و از تجربه های گذشته درس بگیریم.

امامی کاشانی اظهار کرد: باید در مسائل اقتصادی، معیشت و جوانان به کشور توجه کرد و راه حل آن را پیدا کرد.

وی با اشار به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اصل 44 قانون اساسی ادامه داد: این اصل حمایت از بخش خصوصی است و دولت باید موانع را کنار بگذارد، دولت به معنی قوای مجریه، مقننه و قضائیه باید اهتمام این کار را داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: امروز روزگار فکر است و باید به کشور نگاه شود، کشور ما در تمامی حوزه ها رشد کرده و به اوج رسیده و دشمن نمی‌خواهد آن را ببنید و قصد نابودی دارد.

امامی کاشانی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: اینکه وزیر خارجه آمریکا بی‌خرد و بی‌عار آمریکا علیه ایران حرف می‌زند و بحث موشکی را مطرح می‌کند، این موضوع اصلی نیست بلکه بحث اصلی اسلام است و آنها از اسلام ناراحت هستند، چراکه اسلام آزادی و پیشرفت می‌دهد، آنها حکام عربستان و کشورهای عربی را دوست دارند.

وی تاکید کرد: حال اگر ایران تمام سلاح های خود را کنار بگذارد و فقط برای دفاع از سنگ همچون فلسطینیان استفاده کند، آیا آنها ول می‌کنند؟ ابدا.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: بحث اصلی اسلام فکر و دین است و اینکه برخی ها می‌خواهند بگویند هدف اصلی دشمنان موضوعاتی است که مطرح می‌کنند، اشتباه است.

امامی کاشانی با اشاره به اینکه امید به آینده کشور و ظرفیت ها با صبر استقامت و وحدت کلمه محقق می‌شود، خاطر نشان کرد: باید تمام اختلاف‌ها را کنار بگذاریم و برای خدا کار کنیم، حُب به ملت و نظام بر اساس اصل ولایت فقیه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها