کد خبر: 190934
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۴:۵۱:۰۰
| |

انبارلویی:

هدف امریکا ایجاد دوقطبی موافقان و مخالفان برجام در کشور است

یک فعال رسانه ای اصولگرا گفت: دولت و ملت اراده کرده اند که برابر توطئه آمریکا بایستند و امیدی هم به تعامل با اروپا ندارند. بی تردید شرط پیروزی ما بر توطئه های غربی این است که یک تصویر واحد از وحدت، همگرایی و همبستگی ملی در جهان به نمایش بگذاریم.

هدف امریکا ایجاد دوقطبی موافقان و مخالفان برجام در کشور است
کد خبر: 190934
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۴:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| اخیراً رهبر انقلاب در بیاناتی، سیاست ناامیدسازی و ایجاد توهّم بن‌بست در کشور را یک سیاست خصمانه ی آمریکایی و غربی خواندند و تاکید کردند که باید به شدّت با چنین سیاستی مبارزه شود؛ ایشان در ادامه اظهار داشتند که تزریق احساس ناتوانی، ناامیدی، بیچارگی، سیاست قطعی دشمن است و هدف دشمن این است که آن احساس افتخاری را که ملّت ایران دارد، از او بگیرند؛ با شایعه‌، با دروغ، با درشت کردن ضعف‌ها، با کوچک کردن موفّقیّت‌ها و پیروزی‌ها این احساس را بگیرند. ملّت ایران امروز یک احساس افتخاری دارد و احساس می‌کند مستقل است، ایستاده است، معتبر است، آبرومندِ در دنیا و صاحب نفوذ در منطقه است.

در همین راستا، یکی از فعالین رسانه ای اصولگرا معتقد است، امروز افرادی چنین القاء می کنند که به دلیل آنکه ما نتوانستیم با غرب تعامل کنیم یا غرب نتوانست با ما رابطه برقرار کند، مشکلات همچنان باقی خواهند ماند. در حالی که رهبر انقلاب چنین نظری را رد کردند و بیان کردند که با توجه به توانایی های عظیمی که در نیروی انسانی کشور و دولت وجود دارد، ما می توانیم از این گردنه سخت به راحتی عبور کنیم.

محمد کاظم انبارلویی ، در خصوص بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: اشاره ایشان به ظرفیت های انسانی و اجتماعی عظیمی است که هنوز بالفعل نشدند. لذا اگر مسئولین نظام به ویژه مسئولین دیپلماسی خارجی، ظرفیت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور را به فعلیت برسانند، قاعدتاً دیگر نگاهی به بیرون از مرزها نخواهند داشت. در زمینه مسائل مربوط به دیپلماسی خارجی نیز، با توجه به پیشنهادات دولت های روسیه و چین در مورد ایجاد روابط راهبردی با تهران، هیأت دیپلماسی خارجی ما باید با بستن نگاه به سوی اروپا و غرب و بازکردن روزنه دیپلماسی از نگاه راهبردی به سمت چین و روسیه پیش رود. بی تردید دیپلمات های ایرانی با این اقدام می توانند بر مشکلات ناشی از توافق برجام فائق آیند.

وی افزود: این تفکر که اگر ما نتوانیم سرمایه گذاری های خارجی را به داخل هدایت کنیم و اگر روابط تعریف شده ای با غرب نداشته باشیم، نمی توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم، همواره وجود داشته است. در حالی که تجربه برجام نشان داد که تعامل و رابطه با آمریکا به دلیل بدعهدی آن کشور و سابقه بدعهدی اروپا خصوصاً نخست وزیر انگلیس اشتباه است. همچنین امید داشتن به اینکه ما بتوانیم با تعامل با غرب مشکلات اقتصادی خود را حل کنیم، بیهوده است. امروز نیز افراد همان تفکر، چنین ذهنیتی را القاء می کنند که به آن دلیل که ما نتوانستیم با غرب یا غرب نتوانست با ما تعامل کند، مشکلات همچنان باقی خواهند ماند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: در حالی که مقام معظم رهبری چنین نظری را رد کردند و بیان کردند که با توجه به توانایی های عظیمی که در نیروی انسانی کشور و دولت وجود دارد، ما می توانیم از این گردنه سخت به آسانی عبور کنیم. وحدت و همگرایی ملت و به تعبیری دیگر صفوف فشرده ملت در برابر توطئه های آمریکا، رمز اصلی پیروزی ملت در 40 سال اخیر بوده است؛ ما هیچ وقت نمی توانیم این واقعیت را از یاد ببریم.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اصلی آمریکا در ماجرای خروج از برجام، ایجاد دوقطبی موافقان و مخالفان برجام در کشور است. آمریکایی ها قرار است از طریق آن شکاف ایجاد شده، توطئه های براندازی خود را عملیاتی کنند. لذا آنهایی که سر در آخور غرب دارند و به نفع غرب در کشور فعالیت می کنند، تلاش می کنند تا چنین دوقطبی در کشور ایجاد شود. اما دولت و ملت اراده کرده اند که برابر توطئه آمریکا بایستند و امیدی هم به تعامل با اروپا ندارند. بی تردید شرط پیروزی ما بر توطئه های غربی این است که یک تصویر واحد از وحدت، همگرایی و همبستگی ملی در جهان به نمایش بگذاریم.

منبع:جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها