کد خبر: 191557
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۶:۵۳:۰۰
| |

به دنبال قتل آرکادی بابچنکو خبرنگار روس در کی‌یف؛

نخست وزیر اوکراین: ماشین تمامیت‌خواه روسیه صداقت روزنامه‌نگار منتقد پوتین را نبخشید

یک خبرنگار سرشناس روس و از منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سه‌شنبه‌شب به ضرب گلوله کشته شد. نخست‌وزیر اوکراین در واکنش به قتل این خبرنگار گفت ماشین تمامیت‌خواه روسیه این خبرنگار را به دلیل صداقتش نبخشید. وزیر خارجه روسیه نیز دست داشتن مسکو در قتل این خبرنگار را تکذیب کرد و این اتهام را «غم‌انگیز» خواند.

نخست وزیر اوکراین: ماشین تمامیت‌خواه روسیه صداقت روزنامه‌نگار منتقد پوتین را نبخشید
کد خبر: 191557
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۶:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «آرکادی بابچنکو» خبرنگار روس و از منتقدان مشهور ولادیمیر پوتین سه‌شنبه شب به ضرب گلوله در اوکراین کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، به نقل از یورونیوز، آرکادی بابچنکو، خبرنگار 41 ساله پس‌ازآنکه همسرش بدن مجروح او را در خانه‌شان در کی‌یف یافت، در جریان انتقال به بیمارستان در آمبولانس جان باخت.

پلیس اوکراین اعلام کرد که میان قتل آرکادی بابچنکو با فعالیت‌های حرفه‌ای او رابطه‌ای مشکوک وجود دارد.

این خبرنگار روس که هنگام جنگ چچن سرباز بود بعدها به یکی از مهم‌ترین خبرنگاران روسیه برای پوشش جنگ‌ها و وقایع نظامی تبدیل شد. او با سیاست روسیه در اوکراین و سوریه مخالفت داشت و به دلیل تهدیدهای به قتل مجبور به مهاجرت از روسیه شد.

سیاستمداران هوادار ولادیمیر پوتین به دلیل اظهارات تند این خبرنگار علیه بمباران شهر حلب سوریه و سیاست مسکو در اوکراین از او انتقاد کرده بودند. این منتقد پوتین موضع کشورش در قبال اوکراین را «تهاجمی» خوانده بود.

به گزارش گاردین، ولادیمیر گرویسمن، نخست‌وزیر اوکراین، سه‌شنبه‌شب در حساب توییتری خود با متهم کردن روسیه به قتل این خبرنگار نوشت که ماشین تمامیت‌خواه روسیه بابچنکو را به دلیل صداقتش نبخشید.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در مقابل با تکذیب هرگونه نقش مسکو در قتل این خبرنگار گفت: «بسیار غم‌انگیز» است که مسکو را متهم به قتل کرده‌اند.

آنتون گراشچنکو، یک وکیل اوکراینی و مشاور وزیر کشور اوکراین درباره این موضوع روی صفحه فیس‌بوک خود نوشت که بازپرسان باید تلاش آژانس‌های جاسوسی روسیه را بررسی کنند، آن‌ها به دنبال نابودی افرادی هستند که در روسیه و اوکراین حقیقت را می‌جویند.

در مقابل، یوگنی رونکو، وکیل روس در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ریا‌ نوستی گفت: «حکومت اوکراین نمی‌تواند آزادی‌های حداقلی را تضمین کند.»

آرکادی بابچنکو در سال 2017 و پس از افشای بی‌تفاوتی مقامات کرملین به سقوط هواپیمای حامل گروه همخوانان ارتش روسیه و مرگ سرنشینان این هواپیما که درراه سوریه بودند، از سوی مخالفانش تهدید شد.

عده‌ای از هواداران پوتین در واکنش به این اقدام خواستار سلب شهروندی روسی از بابچنکو شدند. مدتی بعد آدرس منزل او در برخی رسانه‌ها منتشر شد و دریافت پیام‌های تهدیدآمیز او را ناچار به ترک خاک روسیه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها