کد خبر: 192273
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۰۸:۳۵:۰۰
| |

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مطرح کرد:

نباید سراغ بدعت‌ها برویم/ دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید تشیع از مردم کشور خواست برای حمایت از مظلومان در راهپیمایی روز قدس حضور گسترده پیدا کنند.

نباید سراغ بدعت‌ها برویم/ دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس
کد خبر: 192273
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۰۸:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم آخرین شب از لیالی قدر که شامگاه جمعه در مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به برنامه جامع سعادت و خوشبختی حضرت علی(ع) اظهار کرد: این برنامه هشت ماده دارد و اولین مورد موضوع تواضع در زمینه های مختلف است.


وی ادامه داد: خوش به حال کسانی که تواضع دارند چون اولین عامل خوشبختی انسان است و در مقابل عامل تکبر منجر به بدبختی انسان می شود همانطور که منجر به کفر ابلیس شد و حکمت خداوند متعال را زیر سوال برد.


مرجع تقلید تشیع حلال بودن زندگی را یکی از موارد برنامه جامع سعادت و خوشبختی حضرت علی(ع) اعلام کرد و افزود: در صورتی که کاسبی، کسب، خانه و زندگی حلال داشته باشد و کم فروشی، گران فروشی و اقدام به فروش اجناس فاسد نکند به خوشبختی خواهد رسید.


وی عنوان کرد: از نظر حضرت علی(ع) نیت باید پاک باشد به این معنا که باید باطن به دور از کینه و نفرت و خالص باشد. در روایات و احادیث آمده است که نصف دین انسان حسن خلق است بر این اساس باید مراقب رفتار، اعمال و کردار خود در مواجه با مردم باشیم.


وی ادامه داد: از نظر برنامه جامع سعادت و خوشبختی حضرت علی(ع) اانسان باید از اموالی که در اختیارش قرار دارد استفاده کند و اگر مازادی وجود دارد در راه یتیمان و نیازمندان انفاق کند.


مفسر قرآن کریم، پرهیر از حرف اضافی را یکی از دیگر از موارد هشت گانه جامع سعادت دانست و تصریح کرد: حرف اضافی منشا اصلی گناهان انسان است، چون موجب پخش شایعاتی می شود که شایعات گاهی با تهمت، افترا و غیبت همراه است.


وی برعمل به سنت ها تاکید کرد و گفت: نباید سراغ بدعت ها برویم؛ امام صادق(ع)عزاداری می کردند اما هرگز از آلاتی همچون قمه استفاده نشد.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان از مردم کشورمان خواست تا در راهپیمایی روز قدس به صورت گسترده حضور پیدا کنند.

مراجع عظام تقلید با صدور پیام هایی از همه اقشار مردم برای حضور پرشور، در راهپیمایی روز جهانی قدس، دعوت کردند.

پیش از این نیز آیات عظام جعفر سبحانی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید در پیام هایی بر ضرورت حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید و همه مسلمانان جهان را به حضور گسترده دعوت کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها