کد خبر: 192504
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

علی‌اکبر‌ صادقی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

عباس کیارستمی عضو مهمی از رنسانس هنری ایران بود/ جای خالی کیارستمی و علی‌اصغر معصومی حس می‌شود/ سینما و هنر برای ادامه حیات بیش از هر چیز دیگری به عشق نیاز دارند

علی‌اکبر صادقی گفت: «بدون شک کانون پرورش فکری کودکان یکی از مکان‌هایی بود که بسیاری از هنرمندان در آن آموزش دیدند و تبدیل به افرادی شدند که امروز مایه افتخار کشور در داخل و جوامع بین‌المللی هستند. در این میان نمی‌توان از نام عباس کیارستمی گذشت، او هم عضو مهمی از همان رنسانس هنری در دهه 40 و 50 شمسی بود، کسی که جای او امروز در هنر ایران خالی است.»

عباس کیارستمی عضو مهمی از رنسانس هنری ایران بود/ جای خالی کیارستمی و علی‌اصغر معصومی حس می‌شود/ سینما و هنر برای ادامه حیات بیش از هر چیز دیگری به عشق نیاز دارند
کد خبر: 192504
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- علی‌اکبر صادقی یکی از بهترین نقاشان و تصویرگران ایرانی است. صادقی از دوران رنسانس هنری ایران در دهه 40 و 50 می‌گوید و اعتقاد دارد که جای عباس کیارستمی بیش از هر زمان دیگری در هنر ایران خالی است.

علی‌اکبر صادقی، تصویرگر و نقاش درباره دوران رنسانس هنری ایران در دهه 40 و 50 به اعتمادآنلاین گفت: «بدون شک کانون پرورش فکری کودکان یکی از مکان‌هایی بود که بسیاری از هنرمندان در آن آموزش دیدند و تبدیل به افرادی شدند که امروز مایه افتخار کشور در داخل و جوامع بین‌المللی هستند. در این میان نمی‌توان از نام عباس کیارستمی گذشت، او هم عضو مهمی از همان رنسانس هنری در دهه 40 و 50 شمسی بود، کسی که جای او امروز در هنر ایران خالی است.»

او ادامه داد: «متاسفانه بسیاری از دوستان ما که در آن سال‌های طلایی در کنار هم بودیم، دیگر حضور‌ندارند. جای خالی عباس کیارستمی، علی‌‌اصغر معصومی و بسیاری از هنرمندان دیگر دردناک است.»

این استاد نقاشی و تصویرگری درباره نسل جدید هنرمندان به اعتمادآنلاین گفت: «از دیدن این نسل جدید متعجب شده ام، زیرا خصوصیات خاصی دارند که آنها را از نسل ما متمایز می‌کند. این تفاوت‌ها عمدتا مثبت است و می‌توانم به جرات بگویم که نسل جدید خلاق است و می‌تواند بیش از نسل‌های گذشته بدرخشد.»

صادقی با اشاره به تاثیر حراجی‌های هنری بر کار نقاشان هم گفت: «حراجی‌های هنری تاثیر بسزایی بر ذهن و تغییر تفکر آرتیست‌ها دارند. یکی از معضلات حراجی‌ها این است که هنرمند را به گونه‌ای تربیت می‌‌کند که بیش از اینکه به دنبال هنر باشند ناخودآگاه به این سمت می‌روند که چه تکنیکی را می توانند به کار ببرند تا آثارشان فروش بیشتری داشته باشد. این موضوع یک‌طرفه نیست و آرتیست‌های جوان هم در این میان بر شکل‌گیری این روند تاثیرگذار هستند. شکل‌گیری این پروسه و ادامه آن روح هنر را از بین می‌برد.»

علی‌اکبر صادقی در انتها گفت: «جا دارد از مسعود کیمیایی، امیر نادری و عباس کیارستمی یاد کنم زیرا سینمای ایران وام‌دار این افراد است. این افراد جزو نسلی بودند که با عشق کار می‌کردند. سینما و هنر برای ادامه حیات بیش از هر چیز دیگری به عشق نیاز دارند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها