کد خبر: 194184
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

معرفی کازان آرنا میزبان دومین بازی تیم ملی فوتبال در جام جهانی؛

کازان آرنا؛ ورزشگاهی آشنا برای ایرانی‌ها

45 هزار نفر گنجایش دارد و ایرانی‌ها آن را با نام سردار آزمون می‌شناسند. کازان آرنا ورزشگاه اختصاصی باشگاه روبین کازان در شهر کازان جمهوری تاتارستان روسیه قرار دارد و میزبان دومین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه است.

کازان آرنا؛ ورزشگاهی آشنا برای ایرانی‌ها
کد خبر: 194184
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روز اول مرحله گروهی جام جهانی روسیه با برگزاری بازی‌های گروه H به پایان می‌رسد تا همه تیم‌ها بازی اول خودشان را انجام داده باشند و خودشان را برای دومین بازی جام جهانی آماده کنند. تیم ملی ایران هم که در گروه B این رقابت‌ها در اولین دیدارش برابر مراکش پیروز شد و با 3 امتیاز صدرنشین گروه مرگ این رقابت‌ها است امروز 30 خردادماه باید در شهر کازان روسیه به مصاف لاروخا قهرمان جهان برود. در این گزارش سعی کردیم تا ورزشگاه میزبان تیم ملی را معرفی کنیم.

کازان آرنا

کازان؛ همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان

کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه سومین پایتخت روسیه بوده است و در کنار دو رود ولگا و کازانکا قرار دارد. این شهر به دلیل وجود دین‌های متنوع و زندگی مسالمت‌آمیز آن‌ها در کنار هم در دنیا معروف است. یونسکو در سال 2005 با برگزاری مراسمی در این شهر هزارسالگی این شهر را که نمادی از همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در این شهر بود جشن گرفت. ساختمان‌های زیبا و دل‌فریب این شهر نمادی از گذشته و تاریخ تزاری روسیه است. ساختمان کرملین کازان جزو آثار ثبت‌شده در یونسکو و میراثی جهانی است. جمعیت این شهر بالغ‌ بر 1 میلیون و 400 هزار نفر است که هشتمین شهر پرجمعیت روسیه به شمار می‌آید. این شهر که به‌عنوان پایتخت ورزشی روسیه هم انتخاب‌ شده است میزبان دومین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی است. 30 خردادماه تیم ملی ایران باید در ورزشگاه زیبای کازان ارنا به مصاف تیم ملی اسپانیا برود.

کازان

کازان

کازان

کازان

کازان

معرفی استادیوم کازان آرنا

استادیوم کازان آرنا 45 هزار نفر گنجایش دارد و ایرانی‌ها آن را با نام سردار آزمون می‌شناسند. کازان آرنا ورزشگاه اختصاصی باشگاه روبین کازان در شهر کازان جمهوری تاتارستان روسیه قرار دارد و میزبان دومین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه است.

کازان آرنا

کازان آرنا در کنار رودخانه کازانکا قرار دارد و تنها 6 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. روس‌ها برای به نتیجه رساندن این پروژه بزرگ 450 میلیون دلار هزینه کردند و در سال 2013 با برگزاری دیدار روبین کازان برابر لوکوموتیومسکو این ورزشگاه افتتاح شد.

کازان آرنا

کازان آرنا

کازان آرنا

صندلی‌های VIP این ورزشگاه به هواداران این امکان را می‌دهند که بهترین دید را از زمین‌بازی داشته باشند و به‌عنوان مهمان ویژه بازی‌ها می‌توانند از رستوران‌ها و فضاهای مختلف VIP استفاده کنند.

کازان آرنا

کازان آرنا

کازان آرنا

گروه معماری پوپولوس خالق کازان آرنا

این بنا توسط گروه بازسازی‌کننده ورزشگاه ومبلی لندن طراحی و ساخته شد. گروه معماری پوپولوس تلاش کرد تا شکل این بنا به‌صورت یکپارچه طراحی شود تا چشم‌اندازی زیبا برای شهر کازان به وجود بیاورد. نمای بیرونی این ورزشگاه کاملاً شیشه‌ای است و وجود بزرگ‌ترین ال‌سی‌دی دنیا در سردر ورودی آن، زیبایی دوچندانی به این ورزشگاه شیک و مدرن بخشیده است.

کازان آرنا

کازان آرنا

کازان آرنا

سردار آزمون؛ آشنای ایرانی شهر کازان

این ورزشگاه که میزبان بازی‌های خانگی روبین کازان است برای فوتبال دوستان ایرانی ناشناخته نیست. سردار آزمون بازیکن تیم ملی فوتبال ایران به مدت یک‌فصل در روبین کازان بازی کرده و با این تیم به لیگ قهرمانان اروپا هم راه‌ یافته است. حالا آزمون دوباره باید به همراه تیم ملی به این ورزشگاه بازگردد و در مقابل تیم ملی اسپانیا و شاگردان هیرو قرار بگیرد. آزمون در مصاحبه با یک سایت روسی از هواداران روبین کازان خواسته بود برای تشویق تیم ملی ایران و روحیه دادن به بازیکنان تیم ملی ایران به ورزشگاه بیایند.

کازان آرنا

کازان آرنا

کازان آرنا

کازان آرنا

کازان آرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها