کد خبر: 194250
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

مانورهای ژاپن و آمریکا ادامه دارد

با وجود تعلیق مانورهای نظامی مشترک میان آمریکا و کره‌جنوبی، وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که مانورهای کشورش با ایالات متحده ادامه می‌یابد.

مانورهای ژاپن و آمریکا ادامه دارد
کد خبر: 194250
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن در یک کنفرانس خبری گفت: همان‌طور که آمریکا اعلام کرد، هیچ‌گونه تغییراتی در مانورهای خارج از شبه‌جزیره کره ایجاد نشده است. حین مذاکرات با وزیر دفاع آمریکا، او مجددا تأکید کرد که مانورهای ژاپن و آمریکا همچون گذشته ادامه می‌یابد.

پیش از این، واشنگتن و سئول اعلام کردند، مانور نظامی مشترکی را که قرار بود ماه اوت در شبه‌جزیره کره برگزار شود، به حال تعلیق درآوردند. وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد این تصمیم به مانورهای نظامی اقیانوس آرام در خارج از شبه‌جزیره کره تاثیری نمی‌گذارد.

اونودرا نسبت به طرح‌های رئیس‌جمهوری آمریکا برای خاتمه دادن به مانورهای نظامی با کره‌جنوبی ابراز نگرانی کرده و گفت، مانورهای آمریکا با سئول و حضور نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی نقش مهمی در تأمین امنیت شرق آسیا دارد.

مانورهای نظامی آمریکا با کره‌جنوبی در پی مذاکرات تاریخی ترامپ با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی تعلیق شد. حین این مذاکرات طرفین روی تعهد پیونگ‌یانگ به خلع سلاح هسته‌ای در ازای دریافت تضمین‌های امنیتی واشنگتن موافقت کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها