کد خبر: 194978
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

ادعای یک تحلیلگر ژئوپلیتیک اسرائیلی

احتمال درگیری مسلحانه ایران با اسرائیل وجود دارد

یک تحلیلگر اسرائیلی ادعا می‌کند احتمال درگیری مسلحانه ایران و اسرائیل بسیار بالاست. او در ادامه درباره حملات پراکنده تل‌آویو به سوریه توضیح می‌دهد و اینکه یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های اسرائیل حمایت تهران از حزب‌الله و حماس است. گروه‌هایی که از نظر اسرائیل و برخی کشورهای دیگر به‌عنوان تروریست شناخته‌شده‌اند.

احتمال درگیری مسلحانه ایران با اسرائیل وجود دارد
کد خبر: 194978
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| برخی کارشناسان معتقدند که اختلافات ایران و اسرائیل بر سر سوریه به بن‌بست رسیده است. مایلن دوبلت، تحلیلگر ژئوپولیتیک اسرائیلی به خبرگزاری اسپوتنیک هشدار داد که این وضعیت ممکن است منجر به درگیری مستقیم بین بازیکنان قدرتمند منطقه و خارج از آن شود.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، این تحلیلگر اعتقاد دارد احتمال درگیری مسلحانه ایران و اسرائیل بسیار بالاست. او در ادامه درباره حملات پراکنده تل‌آویو به سوریه توضیح می‌دهد و اینکه یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های اسرائیل حمایت تهران از حزب‌الله و حماس است. گروه‌هایی که از نظر اسرائیل و برخی کشورهای دیگر به‌عنوان تروریست شناخته‌شده‌اند.

به گفته دوبلت، ایران می‌تواند از چندین جهت در سوریه، عراق و یمن موردحمله قرار بگیرد. تهران می‌خواهد با تقویت روابطش با رهبری عراق از این موضوع جلوگیری کند.

دوبلت ادعا کرده که در روز انتخابات پارلمانی عراق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار قاسم سلیمانی را به بغداد فرستاد. حضور او با هدف تقویت روابط با رهبر این کشور بود.

این تحلیلگر اسرائیلی خاطرنشان کرد که تهران به هیچ وجه حاضر به عقب‌نشینی برابر فشارهای آمریکا و متحدانش در خاورمیانه نیست. او تأکید کرد که تل‌آویو در خصوص استقرار نیروهای ایرانی در مرزهایش بسیار حساس است.

پیدا کردن راه‌حل دیپلماتیک برای حل اختلافات ایران و اسرائیل کاملاً دشوار است. علاوه بر این، تنش‌ها به بلندی‌های جولان هم که در کنترل اسرائیل قرار دارد رسیده است. گزارش‌ها حاکی از آن‌اند که این دو کشور در اوایل ماه مه تعدادی حملات هوایی ردوبدل کردند.

تل‌آویو و واشنگتن همچنان خواستار عقب‌نشینی نیروهای ایرانی از خاک سوریه هستند. دمشق که رسماً در طول جنگ داخلی 7 ساله از ایران درخواست کمک کرده، نشان داد که خروج ایران امکان‌پذیر نیست.

نتانیاهو در 17 ژوئن با اشاره به مذاکرات جداگانه‌اش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: «اول از همه ایران باید از سوریه عقب‌نشینی کند. ثانیاً، ما اقداماتی علیه ایران انجام می‌دهیم. همین الان هم اقداماتی انجام دادیم تا از حضور نظامی ایران در سوریه جلوگیری کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها