کد خبر: 195002
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مگر در کشور چه خبر است که بگوییم عفو عمومی دهیم؟/ دست ایرانیان خارج از کشور را که برای سرمایه‌گذاری می‌آیند می‌بوسیم

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که با ادبیات و طرح‌ موضوعاتی مانند عفو عمومی مخالف است، گفت: برای حضور ایرانیان خارج از کشور به داخل ایران مشکلی وجود ندارد، چنین موضوعاتی مطرح شود.

مگر در کشور چه خبر است که بگوییم عفو عمومی دهیم؟/ دست ایرانیان خارج از کشور را که برای سرمایه‌گذاری می‌آیند می‌بوسیم
کد خبر: 195002
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور حقیقت‌پور، مشاور رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از طرح عفو عمومی که از طرف برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است، گفت: ایرانیان خارج از کشور اگر خلافی نکرده باشند، مشکلی ندارند؛ مگر تا به حال مورد تهدید امنیتی قرار گرفته‌اند.

او در گفت‌وگو با «اعتمادانلاین» درباره اطمینان خاطر برای ورود این گروه به داخل کشور گفت: ایرانی‌هایی که سالم زندگی کرده باشند، خطوط قرمز نظام را رعایت و با دشمن ما همراهی نکرده و برعلیه نظام کاری نکرده باشند، همیشه در امنیت بوده‌اند و ایران هم وطنشان است و هر کجا جا هم که باشند باید قلبشان برای ایران بتپد.

نماینده مجلس نهم با بیان اینکه اروپا یک هتل بزرگ است و در هتل هم وقتی آدم چهار پنج روز بماند، طاقتش تمام می‌شود و دوباره به یاد وطنش می‌افتد؛ تاکید کرد: اما اگر کسی جرمی، خطایی و کم‌کاری در حق جمهوری اسلامی ایران کرده است، اول نباید طلبکار و در ثانی باید در مقابل قانون هم پاسخگو باشد.

مشاور رییس مجلس در ادامه گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران همواره نگاه توام با رافت بوده است. همین عید فطر گذشته مقام معظم رهبری بنا به درخواست قوه‌قضاییه چه تعداد از مجرمان را از داخل زندان مورد عفو قرار دادند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با مردم خودش برخورد خشن نمی‌کند، ادامه داد: برخورد، برخورد توام با رحمت و مهربانی است. مگر اینکه فردی اطلاعات ما را به یک کشور خارجی بدهد، خب چگونه باید این فرد را عفو کرد. آیا عفو این فرد مجرم، موجب جسارت افراد دیگر برای خطاکردن، نمی‌شود؟

او در پاسخ به این سوال که آیا طرح عفو عمومی را به صورت سمبلیک هم برای بهبود وجه ایران مناسب نمی‌داند، گفت: مشکل ما این نیست، مشکل ما این است که همه باید منافع ملی، آرمان‌ها و ارزش‌های جمهوری اسلامی را مدنظر داشته باشیم و از آن عبور نکنیم، هنجارهای اجتماعی را مورد احترام قرار دهیم. در صورت رعایت این موضوعات افراد بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و از این موهبت الهی که خداوند در اختیار آنها قرار داده، استفاده کنند.

او در ادامه با بیان این موضوع که کدام یک از این افرادی که تا به حال به کشور آمده‌اند، مشکلی برایشان پیش آمده است؟ بیان کرد: اگر به کشور بیایند و هنجارهای ما را رعایت کنند، ما دستشان را می‌بوسیم. ما برای خارجی‌ها امنیت ایجاد می‌کنیم که بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و منافع آن را هم ببرند، بعد برای هموطنان خود این کار را نمی‌کنیم؟ مگر اینکه آن سرمایه طیب و طاهر نباشد، مگر اینکه آن پول کثیف و غارت شده باشد. مگر ما در حال حاضر کم آدم در جمهوری اسلامی داریم که کار می‌کنند. من هزاران آدم سالم می‌شناسم که سرمایه‌دار هم هستند. به اقتصاد ما هم کمک و ایجاد اشتغال می‌کنند، اینها برای ما یک فرصت استثنایی است. بعضا هم معاندین و مخالفان نظام هستند که در این شیپور می‌دمند که ایران امنیت ندارد.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که آیا با طرح عفوعمومی که در مجلس مطرح شده مخالفید یا خیر، بیان کرد: بعضی ادبیات‌ها و عبارت‌ها بار منفی دارد، مانند گفت‌وگوی ملی. گفت‌وگوی ملی برای یک کشور جنگ‌زده است که درگیرهای داخلی مسلحانه در آن به مرحله‌ای رسیده که باید بنشینند و گفت‌گوی ملی کنند. همچنین طرح بحث عفو عمومی، مگر در کشور چه خبری شده است که بگوییم عفو عمومی دهیم و در واقع یک فضای منفی را در کشور ایجاد کنیم.

او با بیان این مملکت امنیت کامل دارد و روسای قوا این موضوع را تایید می‌کنند، افزود: اصلا در قوه‌قضاییه ما ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری داریم. اگر فرد سالم کار کند مشکلی نیست، بله اگر کسی بخواهد دزدی کند با او برخورد می‌کنند. اما اگر کسی می‌خواهد بیاید کار و سرمایه‌گذاری کند، بیاید چه ایرادی دارد؟ ما در حال حاضر خارجی‌ها را هم تشویق به سرمایه‌گذاری در کشور می‌کنیم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: حتی از نظر من دولت باید یک منطقه فاخر را در نظر بگیرد و جایی طراحی شود برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور، می‌توان تسهیلات ویژه هم برای آنها در نظر گرفت.

مشاور رییس مجلس در ادامه با توجه به طرح عفو عمومی در مجلس بیان کرد: به هر صورت من با این ادبیات مخالف هستم، چون کشور ما مشکلی ندارد و هر کسی که بخواهد بیاید دست آنها را می‌بوسیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها