هادی صادقی معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه:

بخشی از گرانی اخیر محصول رسانه‌های غیررسمی است/ دادستانی فعلا در دلالی سکه و ارز دخالت نمی‌کند

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه گفت: در موضوع دلالی ارز و سکه دادستانی شأن دخالت ندارد چون جرم انگاری انجام نشده اما اگر این اقدام در برهم زدن نظم، امنیت جامعه و حقوق عامه اثرگذار باشد، دادستانی باید وارد عمل شود.

بخشی از گرانی اخیر محصول رسانه‌های غیررسمی است/ دادستانی فعلا در دلالی سکه و ارز دخالت نمی‌کند
کد خبر: 195203
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۱۷:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی صادقی ظهر امروز در اولین همایش نقش دستگاه قضایی و رسانه در احیای حقوق عامه که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد اظهار داشت: شهید بهشتی پایه‌گذار دستگاه قضایی نوین بوده و باید سیره زندگی این شهید بزرگوار مورد توجه مسئولان در دستگاه قضایی قرار گیرد.

صادقی تصریح کرد: ابعاد احیاء حقوق عامه به خوبی تبیین نشده در حالی که این امر به عنوان دومین وظیفه دستگاه قضایی محسوب می‌شود و باید نقش دستگاه قضا در این موضوع مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

او بیان کرد: امکان اجرای تمام مصادیق حقوق عامه تنها توسط دستگاه قضایی وجود ندارد بلکه باید دستگاه‌های اجرایی دیگر مشارکت لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه گفت: این وظیفه منحصر به دادستانی نیست در حالی که رسالت اصلی دادستانی مربوط به جرم است و در احیاء حقوق عامه نیز از این زاویه وارد می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در برخی موارد جرم انگاری صورت نگرفته اما به سبب تجمیع مشکلات و خسارات جدی ورود دادستانی ضرورت پیدا می‌کند.

صادقی افزود: در موضوع دلالی ارز و سکه دادستانی شأن دخالت ندارد چون جرم انگاری انجام نشده اما اگر این اقدام در برهم زدن نظم، امنیت جامعه و حقوق عامه اثرگذار باشد، دادستانی باید وارد عمل شود.

این مسئول تاکید کرد: نهضت کاهش عناوین مجرمانه تشکیل و مدنظر قرار گیرد در حالی که در اموری که مربوط به حقوق مردم است باید جرم انگاری صورت گیرد.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه گفت: حبس غیرانسانی‌‌ترین مجازات است و آسیب‌های جدی در پی دارد و باید در مقابل حجم زیاد این جرم قیام کنیم.

صادقی عنوان کرد: رسانه‌ها در جهان امروز بسیار سرنوشت‌ساز و اثرگذار هستند و انواع تئوری‌ها در زمینه نقش رسانه‌ها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

صادقی بیان کرد: رسانه‌ها آفرینش‌گر بوده و جهان مجازی درست می‌کنند در حالی که اصحاب رسانه باید تابع قوانین بوده و واقعیت‌ها را گزارش کنند.

این مسئول عنوان کرد: رسانه‌ها در زمینه امنیت روانی جامعه، حقوق عامه قدرتمند هستند در حالی که تامین امنیت که مهمترین حقوق عامه محسوب می‌شودکه از ضروریات فعالیت رسانه‌ها است.

صادقی معاون فرهنگی رئیس قوه قضایی همچنین در پایان افزود: بخشی از موج گرانی‌های اخیر محصول اقدامات رسانه‌های غیررسمی بوده و با این فضا اعتماد عمومی از بین می‌رود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها