کد خبر: 195502
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۰۹:۲۴:۰۰
| |

با رای خانه ملتی‌ها مقرر شد؛

تامین مالی تروریسم جرم سیاسی محسوب نمی‌شود

نمایندگان مردم در خانه ملت مصوب کردند که تامین مالی تروریسم جرم سیاسی محسوب نمی‌شود.

تامین مالی تروریسم جرم سیاسی محسوب نمی‌شود
کد خبر: 195502
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 5 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، با ماده 3 این لایحه با 121 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده 3 لایحه اصلاح قانون مذکور آمده است که براساس لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم تبصره زیر به ماده (5) قانون الحاق می شود؛

تبصره - اشخاص موضوع این ماده موظفند حسب دستور مقام قضائی نسبت به مسدود کردن وجوه و توقیف اموال و دارائی‌های افرادی گروهها و سازمان های تروریستی برابر فهرست اعلامی شورای عالی امنیت ملی اقدام نمایند. در موارد فوری و ضروری که دسترسی به مقام قضائی ممکن نیست باید برابر فهرست مذکور اقدام نموده و مراتب را ظرف مدت 26 ساعت به مراجع قضایی اعلام کنند.

همچنین نمایندگان مجلس در ماده 4 لایحه با اصلاح قانون مذکور به این شرح که جرایم موضوع قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم جرم سیاسی محسوب نمی شود، موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 5 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، با ماده 5 این لایحه با 137 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 5 لایحه مذکور؛ تبصره (1) ماده (16) قانون به شرح زیر اصلاح می گردد:

تبصره 1- چنانچه هریک از اشخاص مذکور، وظایف مندرج در این قانون را انجام ندهد، به مجازات معاون جرم محکوم می‌شود و در صورتی که در انجام وظایف مرتکب تقصیر از جمله اهمال و سهل انگاری شود به یکی از مجازاتهای درجه 7 محکوم می گردد چنانچه مرتکب از اشخاص حقوقی باشد مطابق ماده 20 قانون مجازات اسلامی عمل خواهد شد. همچنین عدم رعایت فهرست اعلامی شورای عالی امنیت ملی مشمول مجازات این تبصره می باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها