کد خبر: 195510
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۰۹:۴۷:۰۰
| |

نماینده زرتشتیان در مجلس:

قانون اساسی محدودیتی برای عضویت ادیان مختلف در شوراها قائل نشده است

نماینده زرتشتیان در مجلس تاکید کرد:قانون اساسی هیچ محدودیتی برای ادیان و اقوام مختلف قائل نشده است، بلکه تائید بر اصول وحدت ملی دارد.

قانون اساسی محدودیتی برای عضویت ادیان مختلف در شوراها قائل نشده است
کد خبر: 195510
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| اسفندیار اختیاری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 5 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن قدردانی از تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران که با تمام سختی ها و کاستی ها ملت ایران را سرافراز کرده اند، گفت: امیدوارم تیم اقتصادی ایران که این شرایط نابسامان اقتصادی را ایجاد کرده اند کمی از این بزرگمردان آموخته، از گفتاردرمانی دست کشیده و در بهبود شرایط اقتصادی گام بردارند.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز شنبه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد، افزود: در این نشست انتظار می رفت که ادامه بررسی طرح تثبیت قانون شوراهای شهر و روستا که توسط کمیسیون سیاسی، امنیتی، حقوقی و قضایی بررسی شده و یک بار در مجمع با نگاه مثبت طرح شده بود در دستورکار قرار گیرد.

طرح شوراها مصوب سال 75 هیچگونه تفاوتی بین پیروان ادیان الهی قائل نیست

وی ادامه داد: طرحی پس از آن در دستور کار مجلس قرار می گیرد که در انتخابات شوراهای شهر و روستا در بدعتی عجیب برای کشوری که انتخابات از اصول اساسی قانون اساسی آن است پس از تائید انتخابات توسط هیات نظارت و تحلیف منتخبان عضو زرتشتی شورای شهر یزد از حضور در شورای شهر منع می شود و با تمام رایزنی ها و تاکید مسئولان نظام حکم موقت تعلیق وی لغو نمی شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرحی که با بیش از 200 امضا از طیف های مختلف سیاسی مجلس تهیه و دو فوریت آن با آراء مثال زدنی به تصویب رسید به بازگشت پیروان ادیان الهی به قانون شوراها تاکید کرده است، یادآور شد: مجلس پس از بازگشت این طرح از شورای نگهبان مجددا مورد تائید و تاکید نمایندگان قرار گرفت و نمایندگان بر رأی خود تاکید کردند که این طرح براساس قانون شوراهای مصوب سال 1375 به درستی و براساس قانون اساسی تدوین و تصویب شده و هیچگونه تفاوتی بین پیروان ادیان الهی قائل نیست تاکید کرده است.

مقتضیات محلی اداره امور هر شهر باید با نظارت شورایی به عنوان شورای شهر صورت گیرد

وی با اشاره به اصل 100 قانون اساسی افزود: برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره امور هر بخش، شهر، شهرستان و یا استان با نظارت شورایی به عنوان شورای بخش، شهر و یا شهرستان صورت می گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می کنند که شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان و حدود وظایف و اختیارات و نحوه انتخاب و نظارت بر شوراهای مذکور و سلسله مراتب آن ها را باید با اصول وحدت ملی، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی و تابعیت حکومت مرکزی را قانون مشخص می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قانون اساسی هیچ محدودیتی برای ادیان و اقوام مختلف قائل نشده است، بلکه تائید بر اصول وحدت ملی دارد.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها