کد خبر: 195589
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۵:۰۳:۰۰
| |

محمد کاظمی عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

آقای رئیس جمهور چرا با مردم سخن نمی‌گویید؟

یک عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اقتصاد امروز ما قربانی فسادها و رانت‌های ویژه، تفاسیر منفعت طلبانه از قانون و عدم اجرای قانون است. در این جا باید از رئیس جمهور بپرسیم چرا با مردم سخن نمی‌گویید و واقعیات موجود را با مردم در میان نمی‌گذارید؟

آقای رئیس جمهور چرا با مردم سخن نمی‌گویید؟
کد خبر: 195589
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۵:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز ضمن تشکر از قهرمانان سخت کوش تیم ملی فوتبال که اسباب سرافرازی ملت ایران را فراهم کردند بیان کرد: در آستانه 7 تیر و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفای انقلاب هستیم و یاد این عزیزان را گرامی می‌داریم.

کاظمی ادامه داد: اگرچه طی چهل سال گذشته مردم ایران با انواع خصومت‌های دولت آمریکا مواجه بودند ولی خروج ترامپ از برجام فصل جدیدی از دشمنی‌ها و عهدشکنی‌های این رژیم را نمایان و وضعیت ویژه‌ای را برای دولت وملت ایران ایجاد کرد. اقدام عجیب دولت آمریکا نشان داد که ساختار سازمان ملل به هیچ وجه عادلانه نیست و بی طرف عمل نمی‌کند وگرنه هر وجدان بیداری این عهدشکنی آمریکا را می‌دید به عنوان بزرگترین تهدید صلح و امنیت بین المللی آمریکا را محکوم می‌کرد.

وی ادامه داد: ما در شرایطی با اقدام یکجانبه و غیرقانونی رژیم معتقد به قانون جنگل مواجه شدیم که در کل کشور مردم به برجام امید فراوان بسته بودند و نشانه‌هایی از بهبود وضعیت اقتصادی و تمایل به سرمایه گذاری خارجی و تسریع در مبادلات بانکی بین المللی مشخص می‌گردد. اکنون نیز بهترین عکس العمل ما تلاش برای استفاده از توافق هسته‌ای بدون آمریکا است که اگر به نتیجه برسیم و دستگاه دیپلماسی ما تضمین‌های لازم را از اروپا اخذ کند به نتایجی خواهیم رسید. اما اگر اروپا نتواند منافع ایران را در برجام تضمین کند باید به این پرسش پاسخ داد که آیا بعد از این عهدشکنی می‌توان از معادات و توافقات بین امللی صحبت کرد و از آنها دفاع کرد؟

کاظمی افزود: درشرایط فعلی که مردم ما در عرصه‌ های مختلف زندگی دچار دغدغه ونگرانی هستند آن که بیش از هر چیز ضرورتش احساس می‌شود تقویت وفاق و همدلی برای اداره امور کشور است. وفاق که وجود داشته باشد همه اقوام و اقلیت‌ها تکثری‌ها و تفاوت‌ها و برچسب‌هایی مانند وطن فروش و خائن از میدان تصمیم گیری طرد نمی‌شود. حوزه‌های عمومی مردم‌نهاد و غیردولتی با نگاه بدبینانه مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرند، اقتصاد کشور از طریق کثرت رانت‌ها و نفوذهای فراقانونی خصولتی نمی‌شوند.

او گفت: به جای تصمیم گیری‌های نامناسب از تریبون‌ها مشارکت مستقیم مردم کارساز است. دربزنگاه‌های تاریخی مانند شرایط فعلی مردم هستند که به مقاومت و دفاع از کشور می‌پردازند. پاسخ مردم در هر زمینه‌ای تکلیف هم مسئولان را مشخص می سازد اما متاسفانه در شرایطی که در عرصه بین المللی باشرایط دشوار مواجه هستیم در داخل کشور هم مردم با آشفتگی‌هایی در فرایند تصمیم گیری مواجه هستند و آنها برای زندگی در کشور نمی‌توانند پیش بینی دقیقی از وضعیت آینده بر اساس قوانین و مقررات سال جاری داشته باشند. وظیفه همه مسئولین این است که با شفافیت و خودداری از تفسیر به رای قوانین به حل مشکلات مردم بپردازند و اسباب تقویت اعتماد مردم به حاکمیت را فراهم کنند.

او با خطاب قراردادن رئیس جمهور بیان کرد: همگان آگاه هستند که اقتصاد امروز ما قربانی فسادها و رانت‌های ویژه و تفاسیر منفعت طلبانه از قانون و عدم اجرای قانون است. در این جا باید از رئیس جمهور بپرسیم چرا با مردم سخن نمی‌گویید و واقعیات موجود را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ قطعا سکوت شما به اعتماد مردم ضربه می‌زند. دولت شما در صف مقدم حل مشکلات کشور است. گرچه در بیرون با کارشکنی‌ها و نقدهای غیرکارشناسی مواجه می شود اما از درون نیز مدیران که جرات و انگیزه درگیر شدن با مشکلات را ندارند کار آمادی و مقبولیت شما را زیر سوال برده‌اند. چرا برای اصلاح امور تعلل می‌کنید؟ آیا تیم اقتصادی شما در مورد مسائل اقتصادی متفاوت از قبیل واردات خودرو، گرانی، وضعیت اسف‌بار ارز و سکه و سایر مسائل مرتبط به گونه‌ای عمل کرده است که تقویت اعتماد عمومی را در پی داشته باشد؟

کاظمی تصریح کرد: آقای روحانی لطفا در این شرایط فرصت‌ها را از دست ندهید . لطفا در مجلس حضور یابید و به نمایندگان مردم پاسخگو باشید. در این وضعیت به ریاست قوه قضاییه باید بگویم که محکومیت‌های طویل المدت و بعضا تا هشت سال که برای دانشجویان و فرهنگیان و مردم کوچه و بازار در نظر گرفته شده است که صرفا در اعتراضات صنفی و سیاسی سال گذشته مشارکت داشته و ساختارشکنی نکرده‌اند با شرایطی که شدیدا به وفاق وهمدلی و تقویت اعتماد مردم نیازمندیم باعدالت قضایی سازوکار نیست. انتظار این است که ضمن برخورد توام با رافت اسلامی با این افراد به مناسب هفته قوه قضاییه عفو مابقی کسانی که در حال حاضر در همین در زندان هستند از محضر انقلاب درخواست نموده و در جهت تعیین تکلیف بازداشت شدگان مرتبط با محیط زیست دستوارت لازم صادر کنید.

وی با خطاب قرار دادن شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: صرف نظر از عدم تطبیق حصر آقای کروبی، موسوی و خانم رهنورد و ممنوع تصویری سید محمد خاتمی با اصول 33 و. 36 و 37 قانون اساسی و ادامه وضعیت در شرایط کنونی هیچ وجهی ندارد و امید است در جهت حل و فصل این موضوع اقدام عاجل انجام دهید. امیدوارم با تغییرات اساسی در سیاست‌ها و تصمیم گیری‌ها و استفاده از خرد جمعی و جلب مشارکت همه ایرانیان بر مشکلات قائق بیاییم و مسیر رشد و توسعه را در کشور بپیماییم.

وی در پایان به برخی ازمسائل حوزه انتخابایه خود اشاره کرد و از رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر راه خواستار بررسی و حل این مشکلات شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها