کد خبر: 195769
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۷ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

ابوالفضل موسوی نماینده اصلاح‌طلب مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

شهید بهشتی به‌گونه‌ای قانون اساسی را تدوین کرد که همه دنیا به آن احترام می‌گذارند/ می‌توانیم در نوشتن قانون FATF شهید بهشتی را الگو قرار دهیم/ بعضی از اصول قانون اساسی اجرا نمی‌شود

یک نماینده مجلس معتقد است که نمایندگان مجلس در قانون نویسی به‌ویژه در مورد fatf باید شهید بهشتی را مد نظر قرار بدهند. به گفته ابوالفضل موسوی به منظور رعایت قانون اساسی باید دولتمردان و نمایندگان توجه ویژه‌ای به مردم داشته باشند و مطابق خواست آن‌ها اقدام کنند.

شهید بهشتی به‌گونه‌ای قانون اساسی را تدوین کرد که همه دنیا به آن احترام می‌گذارند/ می‌توانیم در نوشتن قانون FATF شهید بهشتی را الگو قرار دهیم/ بعضی از اصول قانون اساسی اجرا نمی‌شود
کد خبر: 195769
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۷ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در هفتم تیرماه 1360 شهید بهشتی به همراه 72 نفر از یارانش در حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید؛ او در آذرماه 1357 به فرمان امام خمینی(ره) ‏ شورای انقلاب را تشکیل داد و در تدوین قانون اساسی نقش قابل توجهی داشت. 37 سال از آن روز می‌گذرد و حالا به گفته بسیاری از چهره‌های سیاسی شاهد غفلت‌هایی در اجرای قانون اساسی و کم توجهی به بعضی از اصول آن هستیم؛ سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده یزد در مجلس و عضو فراکسیون امید یکی از این چهره‌ها است؛ او معتقد ست دولتمردان و مجلسی‌ها اعتقاد دارند که قانون اساسی در حال اجرا است اما اگر به مفاد بند بند قانون اساسی برویم و به تذکرات نمایندگان در صحن علنی مجلس توجه کنیم، به عدم اجرای برخی از بندهای قانون اساسی وجود دارد.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»‌ با بیان اینکه امروز 7 تیرماه و سالگرد شهادت بزرگ مردی است که حضرت امام درباره او فرمودند «بهشتی یک ملت بود»،‌ می‌گوید: باید درس‌هایی را از تعبیر شهید بهشتی و حضرت امام بگیریم. برای مثال ما به خدمت رهبری رفتیم و ایشان فرمودند ای نمایندگان مجلس fatf را خودتان بنویسید. الگوی ما باید شهید بهشتی باشد که قانون اساسی را نوشت و از این تجربه استفاده کنیم. شهید بهشتی قانون اساسی را تدوین کرد که همه کشورهای دنیا به آن احترام می‌گذارند. شهید بهشتی باید در قانون نویسی در خصوص fatf الگوی نمایندگان باشد.

این عضو فراکسیون امید ادامه می‌دهد: حضرت امام (ره) در بهشت زهرا فرمودند من به پشتوانه ملت به دهان دولت -آن دولت- می‌زنم. بنابراین باید به پشتوانه ملت در مقابل آمریکا بایستیم. هم دولت و هم نمایندگان مجلس باید به مردم توجه داشته باشند. ما بدون مردم هیچ هستم و اقدامی نمی‌توانیم انجام دهیم.

موسوی گفت: نمایندگان مجلس موکلان مردم هستند اما باید ببینیم خواسته مردم چیست و مطابق خواسته مردم و همراه آنها حرکت کنیم. اگر ما از مردم عقب یا جلو بیفتیم و شکافی حاصل شود و مردم ما را رها کنند دیگری چیزی به نام جمهوری اسلامی نداریم. بنابراین همزمان با سالگرد شهید بهشتی که به تعبیر حضرت امام یک ملت بود باید طبق قانون اساسی که تنظیم کردن اقدام کنیم.

او گفت: باید دید آسایش، امنیت مردم و تداوم مبارزه‌شان چگوه برقرار می‌شود و اگر این موضوع تبلور پیدا می‌کند در fatf همان را انجام دهیم و اگر باید طومار جمع کنیم و به مجلس بیاوریم طومار جمع کنیم. اصل این است که اسلام ناب محمدی که بر مردم تکیه دارند و مردم بر آن تکیه دارد را بتوانیم متوجه شویم و قوانین را ترسیم کنیم که این اتفاق خوب بیافتد و مردم بتوانند دیانتشان را حفظ کنند.

این نماینده مجلس درباره قوانین مغفول مانده قانون اساسی، تاکید کرد: نمی‌توانم بگویم قانون اجرا نشده‌ای داریم و دقتی در این موضوع نکرده‌ام. اما به برخی از مواد قانون اساسی کم‌توجهی کردیم. در این راستا باید به مردم و خواست مردم توجه ویژه داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها