کد خبر: 196006
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۸ ۱۰:۳۶:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه مطرح کرد:

همه چیز درباره لیست سیاه FATF و نحوه چینش کشورها در لیست/ از ملاک‌های قانونی تا رویکردهای سیاسی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد لایحه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم به عنوان قانون داخلی نمی‌تواند مانع اضافه شدن نام کشورمان به لیست سیاه FATF شود.

همه چیز درباره لیست سیاه FATF و نحوه چینش کشورها در لیست/ از ملاک‌های قانونی تا رویکردهای سیاسی
کد خبر: 196006
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۸ ۱۰:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در خصوص اینکه تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم می تواند از قرار گرفتن نام کشورمان در لیست سیاه FATF جلوگیری کند یا خیر، گفت: باید اذعان کرد که مهمترین اصلاحیه مربوط به قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در خصوص مصادیق تروریستی بوده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلاحات مربوط به قانون مذکور بر اساس منافع ملی پیش بینی شده است، اظهار کرد: بنابراین مجلس شورای اسلامی تصویب کرد شورای عالی امنیت ملی نسبت به تعیین مصادیق تروریستی تصمیم بگیرد.

او با اشاره به اینکه کشورمان هم اکنون در لیست سیاه FATF قرار ندارد و تعلیق شده است، ادامه داد: بنابراین می توان گفت که قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم به عنوان قانون داخلی ارتباطی با گروه ویژه اقدام مالی ندارد بلکه حدود 60 مولفه وجود دارد که بر اساس آن مشخص می شود کشوری در لیست سیاه قرار بگیرد یا خیر.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: مسائل و رویکردهای سیاسی تاثیر جدی در قرار گرفتن نام کشورها در لیست سیاه FATF دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از سوی تروریست ها مورد هجمه قرار گرفته است از این رو در مبارزه با گروه های تروریستی و وضع قوانین علیه اقدامات آنها هم پیشرو بوده و گام های اساسی برداشته است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها