کد خبر: 196132
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۰۹:۲۷:۰۰
| |

وزیر خارجه آمریکا:

تحریم‌های چین علیه کره شمالی باید ادامه پیدا کند

وزیر خارجه آمریکا خطاب به چین، بر اهمیت تداوم اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی با هدف وارد آوردن فشار برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای پیونگ‌یانگ تاکید کرد.

تحریم‌های چین علیه کره شمالی باید ادامه پیدا کند
کد خبر: 196132
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۰۹:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با وانگ یی، همتای چینی‌اش درباره تلاش‌ها برای "دستیابی به هدف مشترک خلع سلاح کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت در شبه جزیره کره" بحث و رایزنی کرد.

به گفته پامپئو، اگر کره‌شمالی خلع سلاح هسته‌ای شود آینده روشنی در انتظار آن است. او بر "اهمیت تداوم اجرای کامل تمام قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت درباره کره‌شمالی" تاکید کرد. پامپئو گفت، این مساله خصوصا درباره پیشگیری از صادرات زغال سنگ کره‌شمالی و واردات نفت تصفیه شده به این کشور از طریق انتقال کشتی به کشتی که سازمان ملل آن را منع کرده است، اهمیت می‌یابد.

همچنین مقام‌های آمریکایی ابراز نگرانی کردند که توافق بین‌المللی اخیر با پیونگ‌یانگ احتمالا موجب شود که برخی کشورها تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را کاهش دهند. پامپئو پنج‌شنبه در جلسه استماع سنای آمریکا به لغزش "اندک" چین اشاره کرد و گفت: مشاهده کرده‌ایم که چین با جدیت شش یا 12 ماه گذشته مناطق مرزی خود را کنترل نمی‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها