کد خبر: 196207
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۱۲:۴۶:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام؛

میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای ایلام بیش از 2 برابر حد مجاز است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام با اشاره به رعایت نکردن الگوی مصرف آب توسط مشترکان روستایی گفت: نزدیک به 60 درصد از مشترکان این شرکت در روستاها الگوی مصرف را رعایت نمی کنند. 

میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای ایلام بیش از 2 برابر حد مجاز است
کد خبر: 196207
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۱۲:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| نورالله تیموری اظهار کرد : میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای ایلام به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز است در حالیکه الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی این استان این میزان به 450 لیتر نیز می رسد.

وی افزود: رعایت نکردن الگوی مصرف، استفاده از شبکه آب آشامیدنی برای مصارف دامپروری و همچنین فرسوده بودن نیمی از شبکه آبرسانی و هدر رفت آب از دلایل عمده افزایش سرانه مصرف آب در مناطق روستایی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و یادآور شد: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در استان هم اکنون به بالای 99 درصد رسیده است.

تیموری با اشاره به هزینه های بالای تمام شده آب تصریح کرد: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب روستایی 16 هزار ریال است که این میزان با متوسط فروش سه هزار و 400 ریال به مشترکان فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مردم استان این الگو را رعایت کنند در مصرف آب و آب بها مشکلی نخواهیم داشت، گفت: روستاییان در آستانه فصل گرما باید مراقب مصرف باشند و صرفه‌‌ جویی را به عنوان یک اصل رعایت کنند.

تیموری مانده مطالبه این شرکت نزد مشترکان خود را بیش از 165 میلیارد ریال دانست و تاکید کرد: مشترکان لازم است با پرداخت به موقع آب بهای مصرفی خود، این شرکت را در راستای خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر یاری رسانند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها