کد خبر: 216984
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۴:۰۴:۰۰
| |

پاسخ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز در خصوص زمان قطعی برق:

این خاموشی‌ها برنامه‌ریزی‌شده نیست

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز با بیان اینکه تقریباً 18 درصد برق استان توسط سیستم‌های سرمایشی و کولرها مصرف می‌شود گفت: اگر مردم در زمان اوج مصرف بین یک تا دو ساعت کولرهای خود را خاموش و در مصرف صرفه‌جویی کنند دچار قطعی برق نخواهیم شد.

این خاموشی‌ها برنامه‌ریزی‌شده نیست
کد خبر: 216984
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۴:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر اسکندری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز در توضیح خاموشی‌ها و قطعی برق در استان طی روزهای اخیر و گلایه مردم از عدم اعلام زمان قطع برق گفت: این خاموشی‌ها برنامه‌ریزی شده نیست و اگر مردم مصارف خود را کنترل و صرفه‌جویی را رعایت کنند خاموشی نخواهیم داشت، اما در این وضعیت و با توجه به عدم رعایت مصرف، ظرفیت تجهیزات پر شده و برق به صورت خودکار در مناطق پر مصرف قطع می‌شود.

وی در خصوص تغییر ساعات اداری و تعیین آن بین ساعت 6:30 تا 13:30 نیز گفت: کل مصرف برق استان 1200 مگاوات در روز است؛ تغییر ساعت اداری 40 مگاوات کاهش را به دنبال داشته و به همین دلیل تا آخر تیر ماه ادامه می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز یکی از مهمترین منابع مصرف کننده برق در روزهای گرم را سیستم‌های سرمایشی عنوان و اعلام کرد: تقریباً 18 درصد از برق استان توسط این سیستم‌ها مصرف می‌شود؛ البته در روزهای خیلی گرم میزان مصرف از این هم بالاتر می‌رود، به همین دلیل لازم است مردم مصرف را در این زمینه مدیریت کنند؛ به عنوان نمونه کولر نباید به صورت مداوم روشن باشد؛ زمانی که منزل خنک شد می‌توان به مدت یک تا دو ساعت کولر را خاموش کرد، ضمن اینکه قرار نیست در فصل تابستان احساس گرما نکرد بنابراین تنظیم دما بر روی 26 تا 27 درجه مناسب است اما برخی از مشترکان دما را بر روی 17 یا 18 درجه تنظیم می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر این موضوعات رعایت شود خاموشی نخواهیم داشت ولی وقتی صرفه‌جویی نشود برق قطع خواهد شد.

اسکندری در پاسخ به شایعاتی که در خصوص ناتوانی در تأمین تجهیزات وارداتی و ارتباط آن با خاموشی‌های اخیر مطرح می‌شود نیز گفت: چنین مسأله‌ای وجود ندارد. مصرف برق در استان البرز هنوز به اوج خود نرسیده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها