کد خبر: 217081
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۰۷:۴۱:۰۰
| |

بادامچی:

دولت رهنمودهای رهبری را در تلطیف فضای بین‌المللی مورد توجه قرار دهد

نائب رئیس کمیسییون اجتماعی مجلس معتقد است که دولت نباید رهنمودهای مقام معظم رهبری را به موضوعات داخلی معطوف کند بلکه باید از این رهنمودها برای تلطیف فضای بین المللی کشور نیز استفاده کند.

دولت رهنمودهای رهبری را در تلطیف فضای بین‌المللی مورد توجه قرار دهد
کد خبر: 217081
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۰۷:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا بادامچی درباره سخنان اخیر رئیس جمهور در جمع مدیران ارشد کشور اظهار داشت: آقای رئیس جمهور باید زودتر این صحبت‌ها را مطرح می‌کردند، ایشان نباید گفتگوی خود را با مردم قطع کنند.

وی افزود: حتما از سوی وزارتخانه‌ها همراهی لازم با این سخنان خواهد شد ولی آنچه بسیار دارای اهمیت است و برعهده رئیس جمهور است موضوع فضای بین المللی است. باید در فضای بین المللی به گونه‌ای قدم برداریم که فضا مطلوب کشورمان باشد. ما در شرایطی نیستیم که همه تاکیدات معطوف به داخل کشور باشد. اگر چه فضای داخلی بسیار مهم است و توجهات لازم خود را می‌طلبد اما فضای بین المللی و منطقه ‌ای را باید مورد توجه قرار داد و این فضا را تلطیف کرد.

نائب رئیس کمییسیون اجتماعی مجلس در ادامه تاکید کرد: آقای رئیس جمهور در این حوزه وظیفه اساسی دارند. منافع ملی موضوع شوخی برداری نیست که بگوییم نسبت به آن کوتاه می آییم. برای تلطیف این فضا مذاکراتی که با اروپا آغاز کرده ایم را باید به جایی برسانیم تا به‌گونه ای تصور نشود که آمریکا از برجام خارج شده و برجام به پایان رسیده ما منهای آمریکا می توانیم با اروپا برجام را ادامه دهیم.

بادامچی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور باید در این خصوص تلاش کند. کشور 80 میلیونی ایران در انقلاب و در این چهل ساله دستاوردهای زیادی داشته و زحمات زیادی کشیده است.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به دولت و حمایت ایشان از عملکرد صحیح دولت عنوان کرد: مقام معظم رهبری از دولت و عملکرد مثبت آن حمایت خواهند کرد. وقتی خودشان دستور دادند دولت پیشنهاد بیاورد و دولت کار کند و من حمایت خواهم کرد، این برای دولت نکته مثبتی است. اما دولت نباید این حمایت را فقط به وزارت خانه‌ها و شرایط داخلی محدود کند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:‌ اگر چه توجه به شرایط داخلی بسیار قابل اهمیت است ولی باید بیشتر توجه دولت در خصوص این رهمنودها معطوف به فضای بین المللی باشد. رئیس جمهور باید از رهنمودها در مذاکرات و فضای بین المللی استفاده کند تا فضای بین المللی را تلطیف بخشد تا تعاملاتمان را با دنیا افزایش و تنش‌های منطقه ای را کاهش دهیم.

بادامچی در پایان افزود: خروج آمریکا از برجام دست ما را در برجام بیشتر باز گذاشته است. ما طرفداران بیشتری در دنیا پیدا کرده‌ایم. رئیس جمهور می تواند از این موقعیت استفاده کند ان‌شاءالله حمایت رهبری از آنها پشتیبان خواهد بود.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها