کد خبر: 217118
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۰۸:۴۹:۰۰
| |

مصطفی کواکبیان:

با واردات سالانه 80 میلیارد دلار به جایی نمی‌رسیم

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است، از ممنوعیت ورود هر نوع کالای خارجی انتقاد کرد.

با واردات سالانه 80 میلیارد دلار به جایی نمی‌رسیم
کد خبر: 217118
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۰۸:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 13 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار بند 12 اصل سوم قانون اساسی گفت: این بند تأکید دارد با پی‌ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی بتوان رفاه و رفع فقر در زمینه مسکن، بهداشت و ... را ایجاد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و کلیات طرح مذکور نیز می‌خواهد این موارد را ذکر کند و واقعیت امر این است که کالای ایرانی در این طرح به گونه‌ای تعریف شده است که ما اصولا باید جلوی واردات هرگونه کالای خارجی به کشور را بگیریم.

کواکبیان افزود: حرف حقی است که ما با سالانه 80 میلیارد دلار واردات به جایی نمی‌رسیم؛ گاهی می‌خواهیم شتر را با بارش از سوراخ سوزن عبور دهیم اما گاهی نیز از در یک دروازه بزرگ نمی‌توانیم عبور دهیم و این بند اگر بخواهد ورود هر کالای خارجی را ممنوع کند بنده مخالف هستم زیرا با قانون اساسی مغایرت دارد.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کواکبیان تصریح کرد: اخطار شما وارد نیست زیرا بحث ممنوعیت نیست چرا که در این طرح شما باید مواد دیگر را نیز ملاحظه کنید؛ این طرح تعریف می‌کند که بخش کالای ایرانی دارای ضوابطی است و در این راستا محصولات داخلی شرایط دیگری دارند با این اوصاف طرح مذکور مشکل قانون اساسی ندارد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها