کد خبر: 217714
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

مدیرعامل بازرگانی دولتی مطرح کرد؛

خرید تضمینی 4 میلیون و 800 هزارتن گندم از کشاورزان/خرید دانه‌های روغنی 71 درصد رشد داشت

سیف گفت: تاکنون 290 هزارتن انواع دانه های روعنی کلزا، آفتابگردان و گلرنگ از کشاورزان تحویل گرفتیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد رشد داشته است.

خرید تضمینی 4 میلیون و 800 هزارتن گندم از کشاورزان/خرید دانه‌های روغنی 71 درصد رشد داشت
کد خبر: 217714
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یزدان سیف مدیرعامل بازرگانی دولتی در نشست خبری که صبح امروز(شنبه 16تیر) برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و کلزا اظهار کرد: تا به امروز 4 میلیون و 800 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد که به دلیل برخی مشکلات ثبت در سامانه پهنه بندی تنها 4 میلیون و 623 هزارتن از این میزان امکان ثبت در سامانه پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به تلاش تمامی دست اندرکاران اعم از دولت، رئیس جمهور، وزیر جهاد، سخنگوی دولت و خزانه داری کل کشور حدود 34 هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است که با این وجود تمامی کشاورزانی که گندم خود را تا تاریخ چهارده تیرماه تحویل دادند و در سامانه ثبت کردند، 50 درصد اولیه مطالبات خود را دریافت کردند.

سیف با اشاره به اینکه 31 هزار میلیارد ریال مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است، بیان کرد: تمامی کشاورزانی که تا بیست و دوم اردیبهشت ماه گندم خود را تحویل دادند صد درصد وجوه را دریافت کردند و انتظار می‌رود با برنامه ریزی انجام شده در حوزه تأمین منابع مالی، روند پرداخت به کشاورزان با نظم و ترتیب پیش رود.

معاون وزیر جهاد با اظهار خرسندی از اتفاق مبارک و میمونی که در حوزه دانه های روغنی رخ داده است، افزود: در طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی و تأمین بخشی از روغن مورد نیاز از منابع داخلی توفیقات خوبی داشتیم که یکی از شاخصه‌های این توفیق خرید تضمینی دانه‌های روغنی است.

به گفته وی، تاکنون 290 هزارتن انواع دانه‌های روغنیکلزا، آفتابگردان و گلرنگ از کشاورزان تحویل گرفتیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد رشد داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها