کد خبر: 218563
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۰:۳۸:۰۰
| |

شکایت استرالیا از فیسبوک

گروهی از حقوقدانان استرالیایی درحال تهیه لایحه حقوقی برای شکایت از شبکه اجتماعی فیسبوک با ادعای جبران رسوایی و خسارت درز اطلاعات شخصی بیش از 300 هزار نفر از کابران استرالیایی از این شبکه هستند.

شکایت استرالیا از فیسبوک
کد خبر: 218563
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۰:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه اجتماعی فیسبوک در ماه اوریل گذشته ( اردیبهشت 97) نشت اطلاعات شخصی مرتبط با 87 میلیون نفر از کاربران این شبکه در سراسر جهان را پذیرفت که 300 هزار نفر از آنها را کاربران استرالیایی تشکیل می دهند.


پیش از این گزارش شده بود که اطلاعات دهها میلیون کاربر فیسبوک که میلیون ها نفر از آن‌ها شهروندان کشورهای جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه بودند، بدون اجازه آن‌ها به دست شرکت «کمبریج آنیلیتیکا» افتاده است.


طبق قانون استرالیا، همه سازمان ها باید 'اقدامات معقولی' برای اطمینان از امنیت اطلاعات شخصی کارکنان و افراد مرتبط با انها را انجام دهند و دفتر کمیسیون اطلاعات استرالیا (OAIO) با یک شرکت حقوقی بزرگ برای ارائه شکایتی علیه فیسبوک در حال همکاری هستند.


طبق گزارش روزنامه منطقه ای استریت تایمز تحقیقات در مورد نشت اطلاعات کاربران استرالیایی از اردیبهشت ماه گذشته آغاز شده است.


'ادوارد اسنودن' مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و افشاگر برنامه 'پریزوم' که هم اکنون در روسیه پناهنده است، درتازه ترین اظهارات، در باره شبکه اجتماعی فیسبوک گفت که این شبکه یک شرکت نظارتی و مراقبتی است.


استفاده و فروش اطلاعات شخصی کاربران در برخی کشورهای جنوب شرق آسیا با واکنش های تندی روبه رو شده است.


نمایندگان شرکت فیسبوک در اندونزی پیشتر مورد بازخواست قانونگزاران مجلس نمایندگان این کشور درباره احتمال سوء استفاده از اطلاعات کاربران اندونزیایی و همچنین وجود اخبار جعلی و نفرت پراکنی در این شبکه اجتماعی قرار گرفتند.


وزیر ارتباطات اندونزی پس از نشت اطلاعات کاربران فیسبوک تهدید کرد در صورت یافتن شواهدی مبنی بر سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران اندونزیایی، شبکه اجتماعی فیسبوک را مسدود می‌ کند.


کشور اندونزی با بیش از 260 میلیون نفر جمعیت در جنوب شرق آسیا، دارای حدود 90 میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیسبوک است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها