کد خبر: 218834
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۱ ۱۴:۱۹:۰۰
| |

صعود قیمت دلار در آخرین روز کاری هفته

در آخرین روز کاری هفته قیمت دلار تا حدی صعودی شد و نسبت به روز گذشته در بازار آزاد افزایش قیمت داشت. البته بانک مرکزی نیز با این رشد همراه بود و دلار رسمی را گران کرد.

صعود قیمت دلار در آخرین روز کاری هفته
کد خبر: 218834
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۱ ۱۴:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز پنج‌شنبه دلار در بازار آزاد بار دیگر تا 8000 تومان قیمت خورده است. این در حالی است که طی روزهای گذشته روندی نزولی را طی کرده است و به کمتر ازاین نرخ رسیده بود که حتی تا 7800 تومان نیز معامله شد.

همچنین قیمت یورو در بازار آزاد امروز تا 9600 تومان پیش رفته در حالی که در روز گذشته قیمت این ارز به 9300 تومان هم کاهش یافته بود.

از سویی دیگر قیمت‌گذاری که بانک مرکزی برای نرخ‌های رسمی نشان داده نشان از افزایش قیمت دلار و رسیدن آن به مرز 4320 تومان دارد. این در حالی است که از اواخر فروردین‌ماه سال جاری و با تغییر در سیاست ارزی دولت اعلام کرده بود قیمت دلار تنها تک‌نرخ داشته و فقط 4200 تومان است اما طولی نکشید که این 4200 تومان دستخوش تغییراتی شده و اکنون تا 130 تومان افزایش داشته است.

یورو نیز در قیمت‌گذاری بانک مرکزی حدود 5000 تومان اعلام شده که با نرخ بازار آزاد بیش از 4500 تومان اختلاف دارد.

صرافان می‌گویند: معمولا در انتهای هفته با توجه به تعطیلاتی که وجود داشته و معاملات کاهش پیدا می‌کند روند صعودی قیمت ارز تا حدی طبیعی است.

در حال حاضر با سیاست جدید ارزی دولت مجموعه صادرکننده و واردکننده باید ارز خود را در سامانه یکپارچه ارزی (نیما) عرضه و یا خرید کند که این با نرخ رسمی بانک مرکزی انجام می‌شود، اما اختلاف موجود بین این نرخ و بازار موجب ایجاد رانت‌هایی شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها