کد خبر: 219011
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۶:۵۸:۰۰
| |

علیرضا سلیمی:

اعتراف کنند که در برجام اشتباه کردیم

علیرضا سلیمی، نماینده اصولگرای محلات در مجلس نوشت: بنابراین دولت در این مدت با مردم صادقانه برخورد نکرد و واقعیت‌ها را به جامعه بگویند و اعتراف کنند که در برجام اشتباه کردیم اما برعکس شاهد هستیم که آقایان هنوز می‌گویند برجام چنین کرد و چنان خواهد کرد

اعتراف کنند که در برجام اشتباه کردیم
کد خبر: 219011
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۶:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی، نماینده اصولگرای محلات در مجلس نوشت: در شرایطی که بحث تغییر برخی اعضای تیم اقتصادی دولت و ترمیم کابینه مطرح است، معتقدم اگرچه اعمال این تغییرات ضرورتی انکارناپذیر برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی ماه‌های اخیر است اما تا زمانی که این تغییر در ترکیب کابینه با تغییر نگرش‌ها و رویکردهای دولت همراه نشود، تغییر افراد راهگشا نخواهد بود.

از طرفی نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که متاسفانه به نظر می‌رسد بحث ترمیم کابینه و تغییر برخی وزرا بیشتر برای اتلاف وقت ازسوی دولت مطرح شده تا شاید به اصطلاح از این ستون تا ستون دیگر، فرجی صورت گیرد.

شخصا معتقدم اگر دولت واقعا به‌دنبال تغییر است، باید به‌جای تغییرات افراد و نفرات به‌سمت تغییر نگرش‌ها و رویکردها برود. به عنوان مثال هنگامی که دولت با کشورهای 1+5 درمورد مسائل هسته‌ای توافق کرد، طوری وانمود شد که انگار همه مشکلات حل شده و رسانه‌های حامی دولت نیز از «صبح بدون تحریم» و پایان تحریم‌ها نوشتند، در نتیجه انتظار و توقع جامعه بالا رفت اما پس از مدتی مشخص شد که آن‌چه در برجام رخ داد با آنچه از تریبون‌های دولتی عنوان می‌شد، متفاوت بوده است.

بنابراین دولت در این مدت با مردم صادقانه برخورد نکرد و این تغییر رویکرد و نگرش به این معنی است که باید از این پس برخوردی صادقانه با مردم داشته باشند و واقعیت‌ها را به جامعه بگویند و اعتراف کنند که در برجام اشتباه کردیم اما برعکس شاهد هستیم که آقایان هنوز می‌گویند برجام چنین کرد و چنان خواهد کرد و هنوز به‌دنبال منافع پوشالی برجام هستند. حال آنکه مشکلات امروز ما ناشی از همین برجام است. دولت باید به‌سراغ ظرفیت‌های داخل کشور بیاید.

ما امروز می‌بینیم که دولت همچنان به‌دنبال چانه‌زنی با اروپایی‌ها است، حال آنکه آنها می‌خواهند ما را معطل کنند. چرا همچنان کشور را اسیر می‌کنند؟ دولت باید به‌جای التماس به کشورهای خارجی به ظرفیت‌های داخلی توجه کند. درنتیجه معتقدم تغییر افراد در کابینه ضرورت دارد اما به‌تنهایی راهگشا نیست و تا زمانی که تغییر در نگرش‌ها و رویکردهای دولت صورت نگیرد، این تغییرات راه به جایی نمی‌برد.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها