کد خبر: 219077
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۰:۰۵:۰۰
| |

کشته شدن 51 عضو طالبان در حمله نیروهای افغانستانی

سخنگوی فرماندهی پلیس استان پکتیا افغانستان گفت که در حمله هوایی نیروهای دولتی این کشور51 عضو گروه طالبان کشته و شماری دیگر زخمی شده اند.

کشته شدن 51 عضو طالبان در حمله نیروهای افغانستانی
کد خبر: 219077
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۰:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «سردارولی تبسم» در باره تلفات غیر نظامیان در این حمله اشاره ای نکرد اما منابع محلی در استان جنوبی پکتیا روز شنبه افغانستان اعلام کردند که در حمله هوایی دیروز (جمعه) نیروهای افغان به منازل مسکونی در شهرستان «زرمت» 22 غیر نظامی کشته شده اند.


این منابع روز شنبه اعلام کردند که نیروی هوایی ارتش افغانستان بامداد جمعه (دیروز) زمان به منازل مسکونی در شهرستان «زرمت» حمله کردند که طالبان بر بام این منازل سنگر گرفته بودند.


این منابع اعلام کردند که در این حمله زنان، کودکان و دانش آموزان کشته نیز جان باخته اند.


همچنین در استان «غزنی» در مرکز افغانستان نیز روز گذشته در درگیری نیروی ارتش با طالبان یک فرمانده مهم این گروه به نام «نوید احمد حقانی» در منطقه «قلعه قاضی» در نزدیکی شهر غزنی کشته شده است.


در استان شمالی «پنجشیر» افغانستان از اثر آب شدن یک یخچال طبیعی و جاری شدن سیلاب 500 منزل مسکونی تخریب و 14 تن جان باختند.


«منصورعنابی» سخنگوی استاندار پنجشیر به رسانه های محلی افغانستان گفت که سیلاب در دره «پشغور» این استان که پنجشنبه شب رخ داد، خسارات زیادی به زمین های کشاورزی وارد کرده و مردم به کمک عاجل مواد غذایی و آب آشامیدنی نیاز دارند.


طی 24 ساعت گذشته تلفات سنگین به نیروهای ارتش و پلیس افغانستان در حملات طالبان وارد شد که در استان فراه 10 سرباز در منطقه «پنجم» شهر فراه کشته و 15 تن به اسارت طالبان در آمدند.


همچنین درشهرستان «دشت ارچی» استان «قندوز» در شمال افغانستان نیز در حمله طالبان به پاسگاه های ارتش 36 سرباز کشته و شماری دیگر زخمی شدند.


«بحرالدین» فرماندار شهرستان دشت ارچی با تائید این رویداد به رسانه ها گفت که نبرد بین طالبان و نیروهای دولتی روز گذشته (جمعه) پس از تلفات سنگین نیروهای ارتش نیز ادامه یافت.


در شمال افغانستان در یازدهمین روز بازداشت فرمانده حزب «جنبش ملی» به رهبری ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به بازداشت «نظام الدین قیصاری» یکی از فرماندهان نیروی محلی و نماینده ویژ ژنرال دوستم توسط نیروهای ارتش دروازه های دفاتر کمیسیون انتخابات در چهار استان شمال مسدود شد و معترضان هشدار دادند که اگر وی بزودی رها نشود بندر مرزی با ترکمنستان به نام «تورغندی» در استان «هرات» را نیز مسدود خواهند کرد.


در حالی که بنادر مرزی «حیرتان» در مرز ازبکستان دراستان جوزجان، بندر «آقینه» با ترکمنستان در استان «فاریاب» مسدود شده و روز پنجشنبه شماری از هواداران این حزب بندر «شیرخان» در استان «قندوز» را نیز مسدود کردند.


نیروی ارتش افغانستان 12 روز قبل نظام الدین قیصاری را در یک نشست امنیتی با 8 تن از محافظان وی بازداشت و شب هنگام به هواپیما به کابل انتقال دادند که باعث خشم طرفداران وی و حزب جنبش ملی شد و اعتراضات مردم برای یازدهمین روز در 8 استان شمال افغانستان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها